גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אמנון וולף מחפש אגו

השחקן אמנון וולף מקנא בתסריטאים, מרחיק את עצמו בכוח מהברנז'ה ואחרי הצגה הוא הראשון לעזוב כדי להגיע כמה שיותר מהר הביתה. את התשובה לשאלה המתבקשת, מה בכל זאת מושך אותו להיות שחקן, תוכלו לברר החל ממחר בסדרה "כוונות טובות" שעולה בערוץ 2. ראיון עם שחקן מזן אחר

אמנון וולף הוא שחקן מזן אחר. הוא חסר "שריטות" שאופייניות להרבה שחקנים, וסולד ממניירות של כוכבים ומהתעסקות נרקיסיסטית בעצמו. עכשיו הוא מככב בסדרה החדשה, "כוונות טובות", שעולה מחר (ד') בערוץ 2, בהפקת רשת. בסדרה מככבות שתי שפיות, יהודייה ופלשתינית, שמגישות ביחד תוכנית בישול.

וולף: "זו סדרה שאני יותר מחובר אליה בגלל התכנים. ככל שאתה נמצא יותר זמן במקצוע, אצלי לפחות, יותר ויותר אכפת לי באיזה חומרים אתה מתעסק. כשאתה גומר את הלימודים אתה אומר לעצמך 'אני אעשה הכול כדי לצבור מעמד, כסף' אך ככל שהתבגרתי, יותר אכפת לי מהאמירה, מההקשרים. וזה קשה, כי הבן-אדם צריך להתפרנס, ורוב הדברים שנעשים היום הם לא דברים שאתה יכול לומר בלב שלם 'בואנ'ה אני עומד מאחורי זה'".

"יש לי ילד, ואני צריך להתפרנס. אם הייתי מגיע לאותו צומת דרכים שהייתי בו, הייתי עושה את אותן בחירות. כי זה מקצוע שבוחר אותך, ולא אתה אותו. היכולת שלך לברור היא לא גבוהה יחסית, ופה, בסדרה קרה מקרה נדיר של חומר שבעיניי הוא מאוד משמעותי עם אמירה. בתכל'ס מה שרוצים היום זה 'הישרדות', בחורות עם סיליקון, טלנובלות, חומרים שאפשר לצלם פרק ביום. בוא נלך למכנה המשותף הנמוך ביותר, ופה יש תעוזה".

ולתחושתך, קיימת זילות גם בסדרות הדרמה?

"בסדרות הדרמה, הרמה אמנם עלתה, אבל בעיניי עדיין לא מספיק. אנחנו עובדים מאוד חזק על טרנדים. עכשיו יש טרנד של סדרות של חבר'ה בני 30, שמחפשים זוגיות, אהבה, והכול נראה אותו דבר. אמנם, אם הייתי נקרא לדגל, סביר להניח שהייתי עושה גם סדרות כאלה. אבל פה ב'כוונות טובות' ישנה נגיעה בחומר שונה, מאתגר.

"מה שאירוני כאן, זה שהתפקיד שלי בסדרה הוא מנהל תוכן של ערוץ טלוויזיה. זה מצחיק, כי הדיאלוג של עושי התוכנית בסדרה זה אותו הדיאלוג שהיה לאורי ברבש, במאי הסדרה עם הערוץ. זאת הייתה מציאות בתוך מציאות. פתאום, כאשר הייתי צריך לשחק בדיאלוג הזה, אמרתי לעצמי 'מה אני צריך להתעסק בזה, להתאבד על תוכנית עם ערבים ישראלים. סדרה שמדברת ערבית תפיל את הרייטינג לרצפה'".

לחנך את הקהל לגורמה

אמנון "מאשים" את עצמו בראייה נאיבית, שעל-פיה אם אתה עושה דברים איכותיים, אתה מחנך את הקהל לאוכל גורמה, והוא יתמכר לזה. "מעניין אותי לעשות דברים אם אמירה פוליטית-חברתית. למשל, עשיתי את 'ההסדר' של יוסי סידר, שזה היה עם ערך מוסף. עשיתי את הקומדיה 'הוא והיא', ונהניתי. הקומדיה עניינה אותי בדרך אחרת. אולי היה פחות ערך מוסף, אבל היא הייתה כתובה היטב, והיה לנו מפגש טוב עם במאי. לכן, אני מקנא בתסריטאים שיש להם יכולת ליצוק תוכן, לא שאני ממעיט מערכו של השחקן, זה כיף, אבל היכולת ליצור יש מאין היא מעניינת יותר".

אתה לא סופר-סטאר, ואף פעם לא קיבלת תפקיד ראשי. זה מפריע לך?

"זה לא מדויק. ב'בני בני ילד רע' שיחקתי בתפקיד הראשי, וגם ב'הוא והיא' הייתי שחקן ראשי. אבל לא חורה לי שאני לא סופר-סטאר, כהוא זה. אני משתדל בעבודה כמה שפחות להתעסק באגו, כי תמיד יש במה ובמי לקנא. אני מסתכל על המקצוע הזה באופן יותר רחב. תמיד יש לי עבודה, והתפרנסתי מהמקצוע".

איך תסביר את זה שתמיד התפרנסת ממשחק?

"יש לי הרגלי עבודה מאוד טובים. אני סוס עבודה ויש לי משמעת עצמית. אני בא תמיד מוכן, אני מסור. משתדל לערב בעבודה הומור ורגש. לבוא לחומרים רציניים עם הומור, ולבוא להומור עם סוג של רצינות. אני חושב שאני מאוד נורמלי, שזה די נדיר במקצוע הזה. אבל אני לא פלקט, אני פשוט מביא משהו בריא וישר לעבודה".

עם תכונות כאלה, איך נעשית בכלל שחקן?

"לא יודע. לא פעם שואלים אותי את השאלה הזאת. אני אוהב את המהות, לא את המסביב. אני לא חיית מסיבות, לא רוצה להיות תלוי באגו של המקצוע, ולהיות תלוי במחשבה 'רוצים אותי או לא'. אני אוהב לשחק את האתגר, אוהב לחפש. זה בעיני הדבר המהותי, ואני אוהב להתמסר לו".

אם לא היית שחקן, מה היית?

"זו שאלה שאני שואל את עצמי הרבה. יכול להיות שבגלל זה אני עדיין שחקן. אני מאוד אוהב היסטוריה. אמי הייתה מורה להיסטוריה. אני אוהב להתעסק עם אנשים, אבל גם תסריטאות מעניינת אותי. בימוי זה משהו שהתחלתי לחשוב עליו. אבל זה מהפן של היכולת שלך להשפיע יותר ולא להיות רק מובל, אלא גם להוביל. זה אמנם יותר כאב-ראש, אבל יותר מאתגר".

באיזה תחומים אתה מעוניין להשפיע?

"הרבה נושאים חברתיים מעניינים אותי, ואם לא הייתי שחקן הייתי מתעסק בהם. למשל, נושא העלייה לישראל תמיד עניין אותי, ובסוף הגעתי לתיאטרון גשר, שהוא של עולים, וגם קשרים בינלאומיים. סבא שלי היה לוחם של 'השומר' וגם היה בש"י, שזה השב"כ הראשון, והוא היה גם מוכתר של הערבים וקונה אדמות. אבי היה פרופסור לחקלאות.

"ההתעסקות הזאת עם האדמה נמצאת אצלי בדם. יש משהו במשחק, שכל הפוקוס מונח עליך, ולשחקנים יש הרבה התעסקות עם האגו, עם עצמך. לעומת זאת, ישנם מקצועות שבהם אתה יותר יוצא החוצה מעצמך, ופועל למען הקהילה, וזה חסר לי. פה ושם אני מתנדב, אבל זה תמיד נראה לי לא מספיק".

עולם שבו הכול מעגלים

וולף מגלם בסדרה תפקיד טעון כחוזר בשאלה וכבעלה של אישה שסובלת מדיכאון שאחרי לידה. "הייתה לי התלבטות בתפקיד - עד כמה אני צריך להראות במשרד מה אני עובר בבית, ועד כמה אני צריך להראות בבית מה אני עובר במשרד. בסופו של דבר, החלטתי יחד עם אורי ברבש, שצריך להיות קו משותף, אבל הוא צריך להיות קו שבעבודה הוא ענייני, החלטי, ושהמנהל יורה את תשובותיו כמו חיצים. יש לו הרבה דילמות ובעיות להיות נשוי לאישה עם דיכאון אחרי לידה, והוא חזר בשאלה, ויש לו נתק עם ההורים שלו, וכשהוא צריך את העזרה של אמו, אין לא את זה. זה אדם שנלחם בכמה חזיתות, לכן זו דמות מעניינת, היא לא פלקט".

האם התחברת אל הדמות?

"לא נתקלתי בקושי להתחבר אליה. אבל במשחק אתה לא צריך לרצוח כדי לשחק רוצח, צריך לדמיין דברים. היו לי קשיים בחיי האישיים, כשאבי נפטר. קשה זה דבר סובייקטיבי. לא צריך שמישהו ימות לך, כדי להרגיש עצב. בסך הכול הדמות שלי מנסה לא להתפרק, אלא להיות סלע איתן מול ההתפרקות של האישה, ולזה אני מתחבר. כי אני תמיד מנסה להרים אנשים שנופלים. לא שהיו לי מקרים קיצוניים".

אתה נראה טיפוס אנטי-ברנז'אי בעליל

"זה נכון. אני לא ברנז'אי, ואני לא דופק את הראש עד שלוש בבוקר, כי אני צריך לקום לטפל בבני. יש לי חברים שחקנים, חלקם טובים מאוד, שאצל כולם העניין של עבודה יותר שולי. ויש לי חברים טובים, שהם חברי ילדות".

*אני חייבת למצוא משהו שיגדיר אותך אישיותית כשחקן ועד כה זה לא קל. בוא ננסה מכיוון אחר. מה עם מחיאות הכפיים בסוף ההצגה? אתה אוהב אותן? אוהב את תשומת הלב?

"אני יודע שזה יישמע מוזר, אני אוהב את מחיאות הכפיים, אבל מהרגע שאני מסיים את ההצגה, הרצון החזק שלי הוא לא להיות שם. אני הראשון שעוזב את המתחם. כן, אני צריך את ההכרה בכישרוני כמו כל בן-אדם אחר, אבל משתדל לא להיות אובססיבי. יש מלכודת במקצוע הזה, שאם אתה מפקיד את האושר שלך במה שאתה עושה או לא, אז חייך יכולים להיות מרים וקשים. כי במשחק אתה פעם למעלה ופעם למטה".

מאיפה ניסיון החיים הזה?

"גדלתי בסביבה בריאה, אז חושיי ערים לזה וההיגיון אומר לי להסתמך על דברים שיעשו אותי מאושר. זה קשה בתקופות שיש הצלחה יותר גדולה, כי אז אתה מתמלא, ואחר-כך אם אין לך את ה'היי' הזה, זה קשה. שיחקתי בפריים-טיים, הופעתי בחו"ל, אבל זה עולם שבו הכול מעגלים, ואני משתדל להחזיק במושכות".

עוד כתבות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה