"למנוע זליגה של מי שעומדים בפני הצעות מפתות מארצות ניכר"

סגן הנשיא הנכנס של אוניברסיטת ת"א: "אין ספק שהעברת טכנולוגיה היא אלמנט חשוב ביותר לאיתנות הכספית של האוניברסיטה - אם אין קמח אין תורה"

הוועד המנהל של אוניברסיטת תל-אביב אישר בסוף השבוע את בחירתו של פרופ' אהוד גזית (41) לתפקיד סגן הנשיא למחקר ופיתוח של אוניברסיטת תל-אביב, במקום פרופ' חגית מסר-ירון שנבחרה לתפקיד נשיאת האוניברסיטה הפתוחה.

פרופ' גזית, מומחה עולמי בתחום הננו-טכנולוגיה, יחל את תפקידו באוקטובר 2008. גזית, שעבודתו הובילה להישגים טכנולוגיים בתחום הרפואה, ההנדסה והאנרגיה, אשר מוסחרו בהצלחה (ע"י חברת "רמות", חברת מרז פרמצוטיקל הגרמנית, וחברות נוספות), אומר לקראת כניסתו הצפויה לתפקיד: "הגעתי מתחום הננו לפני שהפך להיות באזז כללי, עם עיסוק מאוד אינטנסיבי במחקר ופיתוח, כולל אפליקציות מסחריות מתחום הרפואה ועד לתחומי הטכנולוגיה והאנרגיה. אוניברסיטת תל אביב היא מאוד מיוחדת, האתגר שלי כסגן נשיא, לעשות אינטגרציה של התחומים השונים, אני מאמין מאוד בטכנולוגיות משולבות, ומה שאני רואה כאתגר הוא לממש את היכולות האלה של הקמפוס התל אביבי".

פרופ' גזית, סבור שלאוניברסיטת תל אביב פוטנציאל העברת טכנולוגיות לגופים מסחריים בשווי עשרות מליוני דולרים: "אין ספק שהעברת טכנולוגיה היא אלמנט חשוב ביותר לאיתנות הכספית של האוניברסיטה, אם אין קמח אין תורה. עברנו תקופה לא קלה מבחינה תקציבית, ואנחנו רואים את עצמנו בתקופת פריחה מחדש, יש פה פוטנציאל לעשרות מליוני דולרים של רווחים. יש לנו את הטכנולוגיות, יש לנו כבר תרופות בשלבי פיתוח, מקוים שחלקן יגיעה לשוק ואז המשמעות הכלכלית תהיה מאוד גבוהה".

כדוגמא הוא מציין: "לאוניברסיטת תל אביב יש 5 טכנולוגיות שונות של פיתוח תרופה למחלת האלצהיימר. הרב גוניות של המחקר האוניברסיטאי מאפשר לנו לתקוף בעיה מאוד סבוכה שאין לה עדיין פתרון מנקודות מבט שונות, אני מקווה שאחת לפחות תהיה התרופה בסופו של דבר, אם לא יותר, ורק במקרה כזה לכך יש משמעות כלכלית יש עשרות מליוני דולרים".

מניעת בריחת המוחות, מציין גזית, תהיה מטרה נוספת: "זה יהיה במרכז סדר העדיפויות, כולל החזרת חברי סגל צעירים חזרה, וגם למנוע זליגה של מי שעומדים בפני הצעות מפתות מארצות ניכר. התקציבים בישראל הם כמובן מוגבלים, אבל אנחנו עושים מאמצים גם ממקורות עצמאיים, גם פילנתרופיים להביא חברי סגל צעירים".