משבר המים: ועדת המכרזים להתפלת מי-ים רוצה להרחיב את מתקני ההתפלה בהקדם

הוועדה ביקשה ממפעילי מתקני ההתפלה באשקלון, פלמחים וחדרה, להגיש הצעות להרחבת המתקנים כדי שיגדילו את כמות המים המופקת ; המתקנים יתבקשו לספק את המים מוקדם ככל האפשר ולא יאוחר מאוקטובר 2010

ועדת המכרזים להתפלת מי-ים ביקשה היום (א') ממפעילי מתקני ההתפלה באשקלון, פלמחים וחדרה, להגיש הצעות להרחבת המיתקנים כדי שיגדילו את כמות המים המופקת.

על ההצעה לכלול את כמות המים אותם מתחייבים המפעלים לייצר, מועד האספקה ומחיר. המתקנים יתבקשו לספק את המים מוקדם ככל האפשר ולא יאוחר מאוקטובר 2010. בראש הוועדה עומד סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, גיל שבתאי.

כיום פועלים בארץ שני מתקני התפלה. מתקן של קונסורציום וי.איי.די באשקלון המייצר 100 מיליון מ"ק מים בשנה. מתקן נוסף של ויה מאריס מייצר 30 מיליון מ"ק מים בשנה. בשלבי הקמה מצוי מתקן התפלה נוסף בחדרה ליצור 100 מיליון מ"ק מים בשנה.

בנוסף פרסמה הוועדה מכרז להקמת מתקן נוסף בשורק לייצור 100 מיליון מ"ק מים בשנה. יש לציין, שהחברות הציעו בעבר להגדיל את כמות המים המותפלים, אך משרד האוצר התנגד לבצע זאת ללא מכרז, שכן הגדלת הכמות משנה את תנאי המכרז המקוריים.

יש לציין שגם מקורות מתכננת להקים מתקן התפלה ליצור 100 מיליון מ"ק מים בשנה. בשבוע שעבר (ה') החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את מקורות לפרסם מכרז חדש לפרויקט אחרי שהחליטה להגדיל את כמות המים המותפלים מ-40 מיליון מ"ק מים לשנה ל-100 מיליון מ"ק מים לשנה.