העליון דחה את בקשתו של זאב בשן למשפט חוזר

בשן הורשע ב-4 עבירות של קבלת דבר במירמה, לאחר שקיבל הלוואות ממוסדות פיננסיים בארה"ב בסכום של 19 מיליון דולר, והשתמש בהן לצרכיו האישיים במקום למטרתן המקורית - פירעון שיעבודים קיימים

שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, דחה את בקשתו של זאב בשן לקיים משפט חוזר. בשן הורשע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי השופטת סביונה רוט-לוי ב-4 עבירות של קבלת דבר במירמה, לאחר שקיבל הלוואות ממוסדות פיננסיים בארצות-הברית בסכום של 19 מיליון דולר, והשתמש בהן לצרכיו האישיים במקום למטרתן המקורית - פירעון שיעבודים קיימים.

בשן, שהתגורר בארצות-הברית משנת 1970 ועסק בנדל"ן, החליט לחזור ארצה ולהישפט כאן על המעשים שנעשו בארצות-הברית. בעקבות הרשעתו נגזרו עליו 5.5 שנות מאסר, 4 מיליון שקל קנס ומיליון שקל הוצאות משפט.

במהלך המשפט התחוללה תקרית, כאשר לבית המשפט הגיע מתמחה של השופטת רוט-לוי, שמאי ליבוביץ, שפוטר על-ידה במהלך המשפט. זאת, לאחר ששנתיים קודם לכן הגיש תצהיר, בו כתב כי השופטת מנהלת את המשפט רק למראית עין וכי היא נוקטת עמדה מראש.

בא כוחו של בשן, עו"ד רם שמגר, הגיש בקשה למשפט חוזר ובנוסף הגיש השגות על העונש שקיבל. השופט לוי דחה את כל טענותיו של בשן הן בקשר להרשעה והן בקשר לגזר הדין. (מ"ח 4362/07).