מפיצי רב-בריח מבקשים מהכנ"ר לפתוח בחקירה נגד החברה

טוענים כי ביומיים שקדמו להקפאת ההליכים הגיעו למפעל רב-בריח משאיות מטעם חברה מסוימת והעמיסו מאות דלתות מהמלאי

הטענות המרכזיות שעולות מתוך הפניה לכנ"ר נוגעות בין השאר להתנהלות העניינים ימים ספורים לפני תחילת הקפאת ההליכים - תקופה בה נטען שבעלי רב בריח ידעו את מצבה של החברה, ואף הכינו את הבקשה להקפאת ההליכים.

על פי הנטען - ביומיים לפני מתן הצו להקפאת הליכים הגיעו למפעל של החברה משאיות מטעם חברה מסוימת העמיסו מאות דלתות מהמלאי ועזבו את המקום. "ידוע כי הבקשה להקפאת הליכים הוגשה ביום 6 למאי ועליה עמלו ימים רבים בעלי מקצוע רבים ולא יתכן כי ב1 למאי לא היה ידוע למנהלי החברה שבהקפאה כי החברה קרסה כלכלית" נאמר בפניה לכנ"ר "נראה כי העברת דלתות ימים לפני הגשת הבקשה להקפאת הליכים מהווה הברחת נכסים או העדפת נושים..."

עוד נטען כי לחברת רב בריח ולמנהליה חובות של מיליוני שקלים לאותה חברה שחלקן נובע מהלוואות או מימון שהיא נתנה. זאת בעוד שהיקף הפעילות העיסקית השוטפת בין החברות אינו עולה על עשרות אלפי שקלים בחודש.

"דרך התנהלות החברה בכלל, דרך התנהלות החברה בימים שבסמוך להגשת הבקשה להקפאת הליכים, דרך התנהלות מנהלי החברה ובני משפחתם בסמוך ולאחר מתן הצו להקפאת הליכים נראית כבלתי תקינה ויש לבדוק את הדברים והעובדות לעומק לתועלת הנושים, בייחוד לתועלת הנושים הבלתי מבוטחים".

קבוצת רב בריח אמרה בתגובה כי: "קבוצת רב בריח ממשיכה במאמצי ההבראה שלה וחוזרת לספק דלתות באופן סדיר. בתקופות משבר, בהן הייתה שרויה החברה בגלל סיבות שונות היו מי שנחלצו לעזרתה וביצעו רכישות בהיקפים משמעותיים. כבעבר, החברה אינה מתכוונת להגרר לדיון בהאשמות חסרות שחר שכן מירב הזמן הניהולי מוקדש להמשך הבראתה של הקבוצה".

בתוך כך יצוין כי ביום חמישי האחרון הנאמנים עו"ד דן פרידמן ועו"ד רונן מטרי ביקשו את אישורו של בית המשפט לספק דלתות ל150 לקוחות שביצעו את הרכישה טרם תקופת ההקפאה אולם טרם קיבלו אותן. עלות חומרי הגלם הדרושים להשלמת הדלתות מגיע ל 100 אלף שקל ועלות התקנת הדלתות מגיעה לעוד 50 אלף שקל.

עולה כי קבוצת רב בריח ביצעה ניכיון לכרטיסי אשראי באמצעות חברת צמרת מימונים מקבוצת ישראכרט. על פי ההסדר שהתגבש עם צמרת- שיש לה אינטרס באספקת הדלתות ללקוחות כדי שאלה לא יבטלו את חיובי כרטיסי האשראי-היא תשלם לנאמנים 30%+מע"מ ממחירה של כל דלת לצרכן לאחר התקנתה אצל הלקוח.

בנוסף - נציגי הבנקים הסכימו לעמוד בהסדר לפיו הבנקים יזרימו לרשות קופת ההקפאה אשראי בסך של עד 2 מיליון שקל כנגד קבלת המחאות מעותדות.