המשטרה ממליצה: חקירה נגד גאידמק בחשד לאיומים

זאת במסגרת דברים שאמר בסרט "מי מפחד מארקדי גאידמק" ששודר בערוץ 2 ; בסרט תקף גאידמק את המשטרה ואמר שידאג לפיטוריו של ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו

המשטרה הודיעה אמש (א') כי היא ממליצה לפרקליטות להורות על פתיחה בחקירה פלילית נוספת נגד המיליארדר ארקדי גאידמק, הפעם בחשד לעבירות של איומים והעלבת עובד ציבור, וזאת במסגרת דברים שאמר בסרט "מי מפחד מארקדי גאידמק", ששודר ביום שבת בערוץ 2.

בסרט תקף גאידמק את המשטרה, ואמר שידאג לפיטוריו של ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו, שלדבריו "מייצג את הפושעים לובשי המדים".

בעקבות שידור הראיון עם גאידמק בחנו במחלקת התביעות במשטרה כמה מאמירותיו, ומצאו שדבריו של גאידמק, על פניהם, עולים כדי חשד לעבירות של איומים והעלבת עובדי ציבור, באופן שמצדיק פתיחה בחקירה פלילית. כמקובל ובהתאם לנהלים, המשטרה העבירה את החומר בצירוף עמדתה זו להחלטת פרקליטות המדינה.

במטה הארצי של המשטרה אמרו היום שהם מצרים "על סגנונו המאיים והמשתלח של גאידמק, שמזכיר משטרים שהדמוקרטיה זרה להם, ואשר חותר תחת לגיטימיות אושיות אכיפת החוק בישראל".

בהודעה שפרסמה המשטרה נאמר, ש"ניסיונו הנואש של גאידמק להלך אימים על גורמי אכיפת החוק, על מנת לחלץ עצמו מאימת הדין הפלילי, נועד מראש לכישלון, ואין בו כדי לרפות ידי המשטרה במלחמתה העקבית והעיקשת בפשיעה, על כל גווניה".

הפרקליטות אמורה להכריע בקרוב בשאלה האם להעמיד לדין את גאידמק בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים. במארס 2006 המליצה המשטרה להעמיד לדין את גאידמק באשמת הלבנת הון של כ-50 מיליון דולר, בסניף הירקון של הפועלים. זאת, תוך שימוש באיש הקש נחום גלמור. לפני כשבועיים נחקר גאידמק שוב בפרשה, במסגרת השלמת חקירה שנערכה בעקבות השימוע שנערך לו.

בשנה האחרונה מנהל גאידמק מאבק תקשורתי בבכירי המשטרה והפרקליטות, ובראשם ניצב דנינו, אותם הוא מאשים בעקביות ברדיפה על-רקע פוליטי.