נסרדישי: העלות של הכרה בהוצאות טיפול בילדים - מעל 20 מיליארד שקל

מנהל רשות המסים, שנאם בכנס לשכת רוה"ח באילת, הביע שוב הסתייגות מפסיקת ביהמ"ש בעניין: "נשאלת השאלה מי מנהל את תקציב המדינה, ומי צריך להחליט על סדרי העדיפות בהקצאת מיליארדי שקלים מהתקציב"

העלות התקציבית של פסק הדין בנושא הוצאות טיפול בילדים מסתכמת בלמעלה מ-20 מיליארד שקל. כך אומר היום (ב') מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, במושב הפתיחה של הכנס השנתי של לשכת רואי החשבון באילת.

לדברי נסרדישי, מדובר בעלות תקציבית שנתית של 2-3 מיליארד שקל, וכן תיקון דו"חות עבר בעלות של כ-20 מיליארד שקל. נסרדישי הביע שוב הסתייגות מפסיקת בית המשפט, ואמר: "נשאלת השאלה מי מנהל את תקציב המדינה, מי צריך להחליט על סדרי העדיפות בהקצאת מיליארדי שקלים מהתקציב?"

לדברי נסרדישי, "פסק דין פרי מיטיב עם העשירים ולא עוזר לעניים. מאיפה אני אקח עוד עשרות מיליארדי שקלים בשנה? אם אני צריך היום להקציב 25 מיליארד שקל שוטף פלוס - זה צריך להילקח ממקום אחר, והממשלה צריכה לשבת על המדוכה ולראות מה היא צריכה לעשות".

"המחוקק כבר נתן דעתו לסוגיית עידוד נשים להשתלבות בשוק העבודה בשורת הטבות, שגם עלותן הכוללת עומדת על כ-3 מיליארד שקל. זה בא לידי ביטוי בין היתר במתן נקודת זיכוי לאישה עובדת, נקודות זיכוי בגין ילדים! וכמובן, מס הכנסה שלילי שמטרתו המרכזית היא מתן הטבות לעובד עם הכנסה נמוכה ושיש לו ילדים".

יציאה מהמשבר

נסרדישי אמר, כי רשות המסים עברה באחרונה את אחד המשברים הקשים בתולדותיה, אך היא בדרכה ליציאה מהמשבר. לדבריו, "יש שמועה שהמערכת לא מקבלת החלטות. חדשות לבקרים אתה שומע או קורא בעיתון שלא מתקבלות החלטות. אם סירבת להחלטה מסוימת או לא נענית מיד, אתה קורא שרשות המסים לא מקבלת החלטות".

נסרדישי הצהיר כי יגבה את עובדי רשות המסים בכל החלטה. "אין שום ספק שאבן-יסוד של העבודה שלנו היא הפעלת שיקול-דעת, וזה צריך להיות חלק מקבלת ההחלטות שלנו. אם נאבד את שיקול-הדעת, נאבד את עצמנו לדעת. אוי לנו אם ניפרד מהנכס הזה, ואעשה הכל ככל שניתן לרדת לשטח, ונחזיר את הביטחון למערכת, אם קצת התנדנד. אני אתן גיבוי לכל החלטה שתתקבל שבגינה הופעל שיקול-דעת - ובתנאי שתיעשה במסגרת המינהל התקין".
עוד אמר נסרדישי, כי בשבועות הקרובים ייעשה סבב המינויים המקיף ביותר שנעשה ברשות המסים.

בהתייחסו לחקיקה אמר נסרדישי, כי הרשות פועלת לפישוט החקיקה - כמו, למשל, החקיקה האחרונה בנושא הקלות לעולים חדשים ותושבים חוזרים.

כן ציין, כי בחודשים הראשונים של השנה - ינואר-מאי 2008 - ניגבו 1.6 מיליארד שקל מעבר לאומדן הגבייה.