התקבלה בקשת מוטי זיסר למחוק את תביעתו של ראובן רגב

רגב, מנכ"ל וקטורי לשעבר, טען כי הוא זכאי למניות בחברות אסיגרא ואוליב ; זיסר טען בתגובה כי התביעה מושתתת על הסכם מלפני כ-13 שנה

התקבלה בקשתו של מוטי זיסר לדחות על הסף את תביעתו של ד"ר ראובן רגב. שופט המחוזי בתל-אביב, ד"ר עמירם בנימיני, קבע כי הסכם העבודה, עליו משתית רגב את תביעתו, הינו הסכם העסקה לכל דבר ועניין, ולכן אכיפתו היא בתחום סמכותו של בית הדין לעבודה.

רגב הועסק כ-10 שנים בידי זיסר בפיתוח חברות והשקעות בתחום ההיי-טק. הוא שימש מנכ"ל של חברת וקטורי, הזרוע המבצעת של חברת האחזקות "מרכזי שליטה" שבשליטת זיסר. בין הצדדים נחתם באוקטובר 1994 הסכם המסדיר את תנאי העסקתו של רגב כמנכ"ל חברת מרכזי טכנולוגיה (ט"ב), שהוקמה על-ידי השניים לצורך ביצוע השקעות בחברות היי-טק. בפברואר 1998 נחתם הסכם העסקה בין רגב לבין וקטורי.

במארס 2005 הגיש רגב לביה"ד לעבודה תביעה לאכיפת ההסכמים, ובה טען כי זיסר התחייב להקצות לו מניות ואופציות במרכזי טכנולוגיה ובקבוצת החברות של מרכזי שליטה. התביעה של רגב נמחקה בהסכמה ביולי 2005, ובינואר 2008 הוא הגיש למחוזי בתל-אביב את התביעה השנייה בסך 5.5 מיליון שקל המתייחסת רק להסכם מאוקטובר 1994 ולהקצאת המניות בשיעור 6% בהתייחס לשתי חברות, בהן השקיעה מרכזי טכנולוגיה.

זיסר ביקש לדחות את התביעה על הסף בשל היעדר סמכות לבית המשפט המחוזי לדון ולהכריע בה. הוא טען כי מדובר בתביעה לאכיפת הסכם העסקה, שעניינה יחסי עובד-מעביד, ולכן הסמכות הייחודית לדון בה הינה של בית הדין לעבודה. (ת.א. 1129/08).