ככה זה כשחייבים כסף: BSP מגייסת 8.3 מיליון שקל תמורת 37% ממניותיה

בין המשקיעים: מאיר שני, אריאל לנדאו, מודי בן-ש"ך, יואב בן-דרור ורמי ליפמן

חברת BSP הבורסאית, שפיתחה מכשיר לאבחון מוקדם ומדויק יותר של התקפי לב באמצעות מכשירי א.ק.ג., הייתה מוכרחה חמצן. היא נותרה עם כ-7.4 מיליון שקל בקופה וברבעון האחרון היא שרפה מפעילות שוטפת 2.2 מיליון שקל. הכנסותיה של החברה מועטות, היא מפסידה, והייתה חייבת כסף כדי לממן את עלויות השיווק הגבוהות למוצר.

על רקע מצוקת המזומנים ההולכת וקרבה, החברה הודיעה היום על הנפקה פרטית של 37% ממניותיה, על בסיס דילול מלא, תמורת 8.3 מיליון שקל. ההקצאה בוצעה במחיר הגבוה בכ-6% משער המניה ביום ביצוע העסקה.

BSP נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 13.6 מיליון שקל. החברה איבדה השנה כ-64% משווייה בהתאם למגמה במשק בכלל ובמניות היתר בפרט.

ההקצאה בוצעה ל-12 משקיעים פרטיים, מהם 7 יחזיקו בשיעורים מהותיים בחברה. מדובר בקבוצת אנשי עסקים מוכרת ברובה הכוללת את מאיר שני, מנכ"ל כלל לשעבר ואחיו של מרדכי שני, יו"ר BSP; אריאל לנדאו, דירקטור בלאומי ושות' וביטוח ישיר; מודי בן-ש"ך, יו"ר דלק אירופה; עו"ד ואיש העסקים יואב בן-דרור; רמי ליפמן, מייסד חברת ליפמן; מוריס דואק ואיש הנדל"ן מייקל סטורפר.

בעלי העניין הקיימים של החברה, שאינם משתתפים בהנפקה זו, הם אמיר ברק, מנכ"ל החברה; שמעון אולמן, קרנות הנאמנות והנוסטרו של אלטשולר שחם וקרנות הנאמנות, הפנסיה והגמל של הלמן אלדובי.