פשרה בייצוגית לאישור: תפוגן תמכור "צ'יפס לתנור" במבצעים במשך שנה

שווי ההטבה הצרכנית - מיליון שקל ; התובעת טענה כי המוצרים נמכרו ע"י תפוגן כשהם מכילים כמות שומן רוויה גדולה מזו שצוינה על גבי אריזתם

נחתם הסכם פשרה בתביעה הייצוגית נגד תעשיות תפוגן, הכולל הטבה צרכנית בשווי של מיליון שקל. במסגרת ההסכם, שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל-אביב, נקבע כי המוצר "צ'יפס לתנור" יימכר במבצעים במשך שנה.

התביעה התייחסה לשני מוצרים: "אמריקן צ'יפס אחת-שתיים-שלוש" במשקל 750 גר' ו"תפוגן אחת-שתיים-שלוש". התובעת טענה כי המוצרים נמכרו על-ידי תעשיות תפוגן, כשהם מכילים כמות שומן רוויה גדולה מזו שצוינה על גבי אריזתם. תעשיות תפוגן הכחישה את הטענות וטענה כי היא פעלה כדין ולא היה בהתנהגותה כל דופי.

בהסכם הפשרה נקבע כי ההטבה הצרכנית תתייחס למוצר אחד "צ'יפס לתנור", המכיל 1.9 גרם שומן רווי ל-100 גרם. ההטבה הצרכנית תבטא בכך שתעשיות תפוגן תצא בסדרת מבצעים, במסגרתם יימכר המוצר בהנחה או 1 פלוס 1.

אורך כל מבצע יהיה לפחות חודש אחד, כדלקמן: קנייה של יחידה אחת של המוצר שבמבצע תזכה לקבל הנחה בשיעור 50% על רכישת יחידה נוספת; קנייה של יחידה אחת תזכה לקבל חינם יחידה אחת נוספת; קנייה של יחידה אחת תזכה לקבל הנחה בשיעור 25% על רכישת יחידה נוספת וקנייה של שתי יחידות בהנחה שתשקף הטבה כמו במבצע של "השני ב-50%".

במסגרת הסדר הפשרה, הצדדים ממליצים לבית המשפט לשלם לתובעת, עו"ד עטרה שיינברגר, גמול של 35 אלף שקל ושכר טרחה לבא כוחה, עו"ד יוחי גבע, בסך 160 אלף שקל.