גלברד מחריף את המאבק מול בזק: צירף לצוות פרקליטיו את עו"ד ניר כהן

עו"ד ניר כהן ייצג בעבר את גבי רביד, לשעבר מנכ"לית פסגות, במאבקה נגד רשות ניירות ערך ; הדבר מרמז לכאורה על כוונתו של גלברד להגיש תביעה נגד בזק ולא לנסות להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט

התחממות ביחסים בין בזק למנכ"לה לשעבר, יעקב גלברד: ל"גלובס" נודע כי גלברד צירף באחרונה לצוות עורכי הדין שלו את עו"ד ניר כהן, שהתמחותו בהופעות בבתי משפט. כהן ניהל באחרונה את מאבקה של גבי רביד, לשעבר מנכ"ל פסגות, נגד רשות ניירות ערך. הדבר מרמז לכאורה על כוונתו של גלברד לפנות לבית המשפט בתביעה נגד בזק ולא לנסות ולהגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. בזאת, מצטרף כהן לשני עורכי דינו של גלברד: דוד חודק, ראש משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק; ועו"ד חיים ברנזון, המומחה לדיני עבודה.

גלברד עזב את בזק לפני כשנה וחצי, בעקבות פרשת הבונוסים והאופציות שקיבל מבזק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, זאת מבלי שקבלתם עברה את הליכי האישור הדרושים בדירקטוריון. הפרשה נבדקה בזמנו על-ידי רשות ניירות ערך, שמינתה כבודק חיצוני את שופט בית המשפט העליון יורם דניצגר, ששימש בזמנו כעו"ד. דנציגר קבע כי אמנם כי לא היה חוסר תום לב בפעילות הדירקטוריון בכל הנוגע לקבלת הבונוסים והאופציות בידי גלברד.

מאז התפוצצות הפרשה, ניהלו בזק, המיוצגת בידי עו"ד נחום פינברג, וגלברד מגעים ביניהם באמצעות עורכי הדין של הצדדים בניסיון להגיע להסדר כספי - הן בנוגע לבונוסים שקיבל גלברד והן בנוגע לאופציות.

באפריל האחרון סיים גלברד את תקופת ההודעה המוקדמת של 12 חודשים, שהוענקה לו בחוזה ההעסקה מול בזק. במהלך שנה זו ניכתה בזק משכרו סכומים בגין הבונוסים שלטענתה עליה להשיב לו. זאת, לטענת בזק, מכוח התחייבות להשיב הבונוסים עליה חתם המנכ"ל לשעבר. במהלך השנה נוכו משכרו 25% ואילו המשכורת האחרונה, של חודש אפריל, גויסה כליל לצורך עניין זה. מלבד הסכום שנוכה עד כה, פנתה בזק באחרונה לגלברד והתריעה כי עליו להשיב לה עוד כ-2.3 מיליון שקל, מלבד הכסף שנוכה משכרו.

מי חייב כסף למי

בתשובה למכתב ההתראה של בזק, כתב עו"ד ברנזון, המייצג כאמור את גלברד, כי לא רק שמרשו אינו חייב כספים לבזק, אלא שבזק עצמה חייבת לגלברד כספים רבים. ברנזון טוען כי על בזק להשיב לגלברד את כל הסכומים שניכתה ממשכורתו בגין בונוס שנתי מובטח שקיבל בזכות, ואשר עוכב בידיו כדין. לטענתו, הניכוי נגוע בטענות סרק, שלא בתום לב ותוך אפליה מקפחת חסרת תוקף, ויש להשיבו בצירוף פיצויי הלנת שכר או הצמדה וריבית.

בנוסף, טוען ברנזון במכתבו, כי בזק חייבת לגלברד אופציות קצובות בשווי עשרות מיליוני שקלים שהובטחו לו מראש, בעת שגויס לתפקיד מנכ"ל בזק. לטענתו, "האופציות אושרו לו כמנכ"ל מצטיין ומוערך, שניצח בתקופת כהונתו על הישגים ניהוליים, ארגוניים וכספיים מרשימים בבזק".

לדברי עו"ד ברנזון, "אופציות מובטחות אלה אף עודכנו לקראת ההחלטה על הקצאתם ואושרו לגלברד בהוקרה בהתאם למוסכם. האופציות בוטלו זמנית ודיונית בלבד לאחר דו"ח דנציגר, אך הוחזרו שוב רק לכל הכפופים לגלברד, חוץ ממנו. זאת בשרירות, שלא כדין, ושוב תוך אפליה רבתי רק של גלברד".