גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נא להכיר: איריס שטרק - הגברת הראשונה של עולם ראיית החשבון בישראל

היא נראית כאילו הוציאו אותה מז'ורנל אופנה. יש לה לוק נכון, אבל לא רק ; שלא במפתיע, לא מעט קודקודים נלכדו ברשת העסקית הענפה שטוותה ; ושלא במפתיע, היא שייטה לתפקיד הכי לא צפוי, יו"ר נמל אשדוד, מהטריטוריות המחוספסות במשק

ב-1992, בבחירות ללשכת רואי-החשבון, עמדו בפתח הלשכה, ברחוב מונטיפיורי 1 בת"א, כל המועמדים לתפקידים בלשכה. הם בירכו את הבוחרים שהגיעו, הפריחו הבטחות, וניסו לשכנע אותם לתת להם את קולם. לצידם, עמדה בלונדינית זוהרת ומטופחת, שטופפה בקלילות ממקום למקום על עקבים בגובה של 15 סנטימטר, כיבדה את כולם בחיוך רחב, השתתפה בשיחות ערות ולחצה ידיים. חלק מהבוחרים, שנהנו למראה היפהפייה האלמונית, שאלו את המועמדים המוכרים יותר אם מישהו החליט להביא דיילת או דוגמנית כדי להוסיף צבע לבחירות. בדיעבד, התברר להם כי הבלונדה היפה היא רואת-החשבון איריס שטרק, אחת המועמדות המתמודדות, שנבחרה לכהן כחברה בוועד המרכזי של הלשכה, וכיום אחת הנשים המוערכות במגזר העסקי.

שטרק תמיד נראית מצוין. לא תתפסו אותה ללא איפור, עקבים גבוהים וחליפה, חצאית או שמלה נאה. "היא תמיד נראית כאילו הוציאו אותה הרגע מז'ורנל אופנה", אומרת עו"ד טלי ירון-אלדר, לשעבר נציבת מס-הכנסה וחברה קרובה של שטרק. "היא נראית מדהים. תמיד לבושה טיפ-טופ. וזה ייאמר רק לזכותה. זה מכבד אותה בפני עצמה, מעבר לאישיותה ולמקצועיותה".

פעילות בתחום העסקי

לשטרק יש את ה"לוק" הנכון, שיכול גם לפתוח בפניה דלתות, אבל לא רק את ה"לוק" יש לה. במקרה הזה, יש באישה הנאה הזו גם הרבה תוכן. חבר למקצוע: "היא לא בלונדינית, שרק בגלל שהיא בלונדינית וחתיכה, קיבלה תפקידים והגיעה לאן שהגיעה. היא גם וגם. כמו שאומרים: 'היא גם יפה וגם אופה', ויש לה קבלות".

"יסודית", "עניינית", "מקצועית", "חריפה", "דעתנית" הם רק חלק מהקומפלימנטים שחולקים לה חבריה למקצוע ומכריה. "איריס מאוד מקצועית, אסרטיבית ונחושה", מעידה ירון-אלדר. "היא יודעת מה היא רוצה ויודעת להשיג את זה. מעבר לזה, היא מאמינה ביכולות שלה, ובעקבות זאת גם אחרים מאמינים בה. יש לה ביטחון ביכולות, ביטחון במקום שלה, וזה מוביל אותה קדימה. כל זה משתלב עם ראייה רחבה של התחומים הכלכליים והעסקיים, והיכרות מצוינת של השוק הישראלי".

היום רוב רואי-חשבון יודעים מי היא שטרק, ועמיתיה למקצוע אף הכתירו אותה בסקר "גלובס" כ"רואת החשבון הטובה בישראל". מאז נבחרה לתפקידה הראשון בלשכת רואי-החשבון, הספיקה שטרק למלא שורה של תפקידים בלשכה, ומ-97' היא מכהנת כסגנית נשיא הלשכה. בנוסף, היא גם חברה במועצת רואי-חשבון, דירקטורית ויו"ר ועדת הביקורת בחברה הציבורית מקסימה, דירקטורית קרן שמש - לעידוד יזמים צעירים (חברה ללא מטרת רווח), חברה בחבר הנאמנים ובוועד המנהל של אוניברסיטת בר-אילן, ופעילה לקידום נשים. היא גם ייסדה, יחד עם בעלה, רו"ח משה שטרק, את משרד רואי-החשבון "שטרק את שטרק" ברעננה, ומכהנת בו כיום כשותפה-מנהלת.

אך לא תפקידיה הציבוריים הרבים או העובדה שהיא נמנית עם הנשים הבודדות העומדות בראש משרד רואי-חשבון עצמאי, הציבו אותה בקדמת הבמה ועשו אותה למפורסמת. ניתן לייחס זאת לתפקידיה ולפעילותה בתחום העסקי-כלכלי. ב-25 השנה האחרונות ליוותה שטרק - כיושבת-ראש וכחברת דירקטוריון, יו"רית ועדות ביקורת וכספים, רואת-חשבון, מבקרת-פנים ויועצת - חברות ותאגידים מהגדולים במשק. בין היתר, כיהנה שטרק כדירקטורית בבזק, בבנק הבינלאומי, בחברת נכסים מ.י, שבה הייתה שותפה לתהליכי ההפרטה של דיסקונט ולאומי. במקביל, הספיקה שטרק להיות מרצה באוניברסיטת בר-אילן ולכהן כחברה בוועדה המייעצת של בנק ישראל.

פריצתה המשמעותית לתודעה הציבורית קרתה ב-2005, כאשר מונתה ליו"רית דירקטוריון חברת נמל אשדוד, ונבחרה להוביל את יישום הרפורמה (ההפרטה) בנמל אשדוד, שהיה בעייתי מבחינת יחסי עבודה, לרבות שביתות קשות. בתקופת פעילותה בנמל - שבו כיהנה שלוש שנים - צמחה תנועת המכולות בנמל בכ-50%, ונרשמו עליות של כ-25% במחזור הכנסות החברה, ושל כ-5% בנתח השוק הכולל בישראל.

השנתיים הראשונות נחשבו למוצלחות, כולל התמודדות עם הסבת נמל אשדוד לנמל היחיד בעת מלחמת לבנון השנייה. אך בשנה האחרונה לכהונתה, המצב השתנה. ארגוני המשתמשים בנמלים וחברות הספנות ביקרו בחריפות את הנהלת הנמל ואת שטרק, וטענו כי נמל אשדוד "חזר לסורו". שטרק עברה תקופה קשה, שלוותה במתחים רבים. מתח בינה לבין מנכ"ל הנמל, שוקי סדיס, בינה לבין ועדי העובדים, וגם בינה לבין העובדים עצמם. למרות המתחים, שטרק המשיכה למלא את תפקידה בחריצות וביעילות המאפיינות אותה, עד ששר התחבורה, שאול מופז, החליט שלא להאריך את הקדנציה שלה.

שטרק בנתה את הקריירה שלה אבן על אבן במו ידיה. היא גדלה בגבעתיים, כבת למשפחה דתית-לאומית-ציונית. אמה, מורה לספרות ומחנכת במקצועה, העבירה את אהבתה למילה הכתובה גם לבתה, ששולטת בשירה ובספרות ישראלית, עברית ובינלאומית. אביה היה חקלאי. סקרנותה למהלכים המתרחשים במשק הובילה אותה ללמוד ראיית-חשבון וכלכלה באוניברסיטת בר-אילן, לא לפני ששקלה ללמוד משפטים. "התלבטתי בין התחום המשפטי לחשבונאי, כשהתקבלתי לשניהם באוניברסיטה, ולקחתי הימור", היא נזכרת. היום נראה שההימור השתלם. היא החלה את דרכה המקצועית כטרום-מתמחה במשרד רוה"ח סומך-חייקין (KPMG), שם עסקה בתחומי ביקורת בחברות גדולות, ובהמשך התמחתה במשרד רוה"ח הזנפרץ (כיום שיף-הזנפרץ). בין לבין, נישאה שטרק למשה, והשניים הולידו שבעה ילדים, חמישה בנים ושתי בנות. בהמשך, פתחו יחד את המשרד המשפחתי, שבו עובדים גם שניים מילדיהם.

שטרק נתפסת בעיני הסובבים אותה כ"דתייה מודרנית". היא לובשת שמלות צמודות גזרה ושרוול קצר, עובדת בעולם שנשלט על-ידי גברים, ומצליחה לשלב קריירה עם גידול שבעה ילדים.

אם בעבר אנשים הופתעו מכך ש"לבלונדינית היפה" יש מה לומר גם בנוגע לתחומים הכי סבוכים במשק הישראלי, היום רבים מבקשים לשמוע את דעתה. שטרק אומרת בביטחון, כי מעולם לא נתקלה ביחס מזלזל כלפיה. "סיפורי בלונדיניות קיימים תמיד, מימי מרלין מונרו ושות', אבל לא נתקלתי בהתייחסות שונה אלי בגלל הבלונד. אני לא סובלת מהתופעה הזאת. כנראה, מה שאני יודעת לייצר ולשווק, מוביל לכך שאיש לא יתייחס לדברים האלה". שטרק רואה בנשיותה יתרון. "נשיות היא תמיד יתרון. אני חושבת שלתכונות הנשיות, בהן גם אגו שטוח, יש ערך מוסף וגם יתרון ביחסים הבינאישיים. זה שאנחנו נשים, זה נכס".

שטרק היא בעלת ידע מקצועי מקיף, מהירת-תפיסה, ומשלבת יכולות בתחומי הניהול, הכלכלה, החשבונאות והמיסוי. "יש לה יכולת לשלב בין כל מיני צדדים של אותו דבר. היא לא דבקה רק בחלק החשבונאי, אלא יש לה יכולת לראות את הדברים מכמה צדדים - הצד החשבונאי, העסקי והמימוני, וזו יכולת מאוד חשובה", אומרת ירון-אלדר.

דתייה מודרנית

גם רו"ח ראובן שיף, נשיא לשכת רואי-החשבון, מחמיא לשטרק. "היא מקצועית, בעלת מרץ ואנרגיות חיוביות, כריזמה ונוכחות. היא אם לשבעה ילדים, שיודעת לשלב בין קריירה מקצועית לחיי משפחה. יש בינינו שיתוף פעולה פורה במסגרת תפקידה כסגנית יו"ר לשכת רואי-החשבון, ונעים לשתף איתה פעולה".

ועדיין, כשמונתה ליו"רית נמל אשדוד שאלו הנשמות הטובות איך בעצם הגיעה אישה לתפקיד "הכל-כך גברי" הזה. חלק רמזו שזה מינוי פוליטי, אחרים רמזו שהגיעה לנמל בעקבות קשרים עם אנשי ממשל. שטרק, שמונתה לתפקיד על-ידי שרי האוצר והתחבורה דאז, בנימין נתניהו ומאיר שטרית, שעימם אמנם הייתה לה היכרות מוקדמת במסגרת פעילותה הציבורית, הבהירה לכל הספקנים, כי זהו מינוי מקצועי א-פוליטי, ושמעולם לא הייתה פעילה פוליטית.

על הקשרים הרבים שיצרה, גם בסקטור העסקי וגם עם בכירים בסקטור הציבורי, מעולם לא חשה צורך להתנצל. שטרק היא אחת הנשים המקושרות ביותר בתחום הכלכלי, והיא יודעת גם לשמר את הקשרים.

* טוענים שמונית לתפקידים שכיהנת בהם באמצעות קשרים אישיים.

שטרק: "זה אופייני לחלק מהגברים לומר, שיש לי 'קשרים'. גברים טווים לעצמם רשת עסקית, ולנשים יש 'קשרים'. הייתי אומרת, שיש לי רשת עסקית גדולה מאוד. בכל דירקטוריון שהייתי בו, נותרתי בקשרים הדוקים עם האנשים שכיהנו לצידי. כל פעילות ציבורית שעשיתי, שבמסגרתה נחשפתי ודיברתי, הובילה לפניות אלי וליצירת אותם 'קשרים'. זו אותה רשת עסקית שקיימת אצל גברים, ואני מאוד גאה ברשת הזאת. אם אצל נשים קוראים לזה 'קשרים', אז שיהיה כך".

ברשת העסקית הרחבה של שטרק נלכדו, בין היתר, מנכ"ל הבנק הבינלאומי לשעבר, דוד גרנות; מנכ"ל ACE, קובי מויסה; מנכ"ל "מקסימה", אלון תבור; יו"ר הבנק הבינלאומי לשעבר, שלמה פיוטרקובסקי; עו"ד יעקב נאמן (לשעבר שר המשפטים); מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי; מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל; סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי. לרובם שטרק נותנת שירותי ייעוץ או ליווי, וחלקם ביקשו ממנה כי תכהן בתפקידים כאלה ואחרים בחברות ציבוריות וממשלתיות.

כך, פיוטרקובסקי, שהכיר אותה כשישבה בוועדה המייעצת של בנק ישראל, הציע לה מאוחר יותר משרה בבנק הבינלאומי; צדיק בינו, הבעלים של פז, שהיה בקשר עסקי עימה כשעבדה בבנק הבינלאומי, משתמש בשירותיה עבור פז; ורו"ח ישראל (איזי) תפוחי, שהקשר שלה איתו החל בעימות מקצועי במסגרת עבודתה בלשכה, משך אותה לתפקיד יו"רית ועדת ביקורת בדירקטוריון בזק, כשמונה לכהן כיו"ר החברה.

קשרים וכישורים

תפוחי לא הצטער על כך לרגע. "ידעתי שיש לי על מי לסמוך בעיניים עצומות. הבחירה באיריס שטרק כמובילה בקרב רואות-החשבון נכונה. יש לה יכולת מקצועית, ניהולית-מנהיגותית, ותפיסה מהירה מאוד. היא ניהלה את ועדת הביקורת בבזק במיומנות רבה, ואפשרה לי להתרכז בנושאי אסטרטגיה וניהול החברה, כי ידעתי שיש מי שדואג לפן הביקורתי באופן הטוב ביותר".

תפוחי שהעריך מאוד את שטרק, החל להשתמש בשירותי המשרד שלה אחרי פרישתם מתפקידם בבזק. "מגיע לה לקבל את כל ההכרה שלה היא זוכה היום. היא מקצועית פר-אקסלנס, ומאז שעזבנו את בזק השתמשתי בשירותי המשרד שלה ושל בעלה משה, והשירות היה תמיד טוב ומקצועי".

שטרק היא אשת השיווק הטובה ביותר של עצמה. היא יודעת למנף את הקשרים והכישורים שלה. אמנם היא לא מבלה הרבה באירועים ברנז'איים תוססים ולא "מתחככת" עם הקרובים לצלחת, אך היא משתתפת בפעילויות ובאירועים של לשכת רואי-החשבון והגופים הכלכליים שהיא עובדת איתם. היא גם מרצה במסלולים למנהלים באוניברסיטת בר-אילן, משתתפת בהשתלמויות בסופי-שבוע בים-המלח ובאילת ותוך כך, זוכה לחשיפה ניכרת.

"איריס היא משקיענית, ממוקדת, נבונה ומאוד יעילה", אומר רו"ח נדב הכהן. "היא מספיקה לעשות הרבה בזמן קצר. לא התפלאתי שהיא הלכה לקריירה של ניהול באשדוד". אף אחד ממכריה לא התפלא. השאיפה לנהל ולהשתלב בסקטור העסקי תמיד הייתה חלק ממנה.

כשסיימה את תפקידה כיו"רית הנמל, אמרה שטרק שהיא רואה עצמה "בתפקיד הבא כיו"רית פעילה וכמנכ"לית בסקטור העסקי", ובוחנת הצעות". בינתיים, המצב הזה לא השתנתה.

* שאיפות לעתיד?

שטרק: "לכבוש עוד ועוד אתגרים, המשלבים בין יכולותיי בתחום הניהולי ובעיקר בתחומים של הובלת שינויים, השבחת חברות ושינויים אסטרטגיים בעולם הכלכלי, תוך ניצול יכולותיי המקצועיות. היעדים שאני שואפת אליהם הם יעדים עסקיים וכן תפקיד במגזר העסקי".

התגובות

* איריס שטרק: "מחמיא ומרגש לקבל הערכה מחבריי"

"זה מאוד מחמיא לי ומרגש אותי לקבל הערכה ציבורית מחברי למקצוע", אומרת רו"ח איריס שטרק, שהוכתרה על-ידי חבריה למקצוע כ"רואת-החשבון הטובה ביותר בישראל". זאת, בפער משמעותי (20% מקולות בעלי הדעה) מחברותיה למקצוע.

"אני חושבת, שמה שהוביל לבחירה בי הוא השילוב בין הרקע המקצועי שלי כרואת-חשבון שעומדת בחזית העשייה וההובלה, גם כשותפה במשרד רואה-חשבון וגם כסגנית-נשיא בלשכה, ובין תפקידיי הניהוליים כדירקטורית בחברות מובילות וכיו"רית חברת נמל אשדוד, שבו הובלתי את אחת הרפורמות הגדולות במשק".

לדברי שטרק, היא מייחסת חשיבות רבה למקצועיות ולהתמחויות ספציפיות. "יש לי תחומי התמחות מובילים, שאליהם נכנסתי ראשונה, ואני משלבת אותם עם ערכים של הגינות, אומץ ויושרה, שמאוד חשובים לי, וגם עם הרצון שקיים בי לשנות ולהוביל בכל מקום".

לדבריה, היא גם משקיעה הרבה בהנחלת הידע והניסיון שצברה לאחרים. "אני מרצה למנהלים ולדירקטורים באוניברסיטה, וגם בתוכניות לרו"ח בנושאי ניהול, אסטרטגיה, ממשל תאגידי ובתחומים מקצועיים שבהם אני מתמחה. אני שמחה על כך שיש לי אפשרות לחלוק את הידע עם אנשים מהסקטור העסקי".

* רגינה אונגר: "שלושתנו התערינו במגזר העסקי"

רו"ח רגינה אונגר, שהשתלבה לפני מספר שנים בסקטור העסקי, בקבוצת שרם-פודים-קלנר, והתמקמה לה שם בנוחות, שמחה לגלות ששלוש רואות-החשבון המובילות בסקר הן כאלה שפיתחו קריירה בסקטור העסקי. "לכבוד הוא לי להימנות בקבוצה עם שתי נשים ראויות בהחלט", היא מחמיאה ומצטנעת. "אני מניחה שלא כל CFO ממשיך להיות בולט בתחום ראיית-החשבון כמו שלושתנו, שהרי אנחנו לא במקצוע. גם רוסק-עמינח, שעובדת בבנק לאומי וגם שטרק, שכיהנה כיו"רית נמל אשדוד, וגם אני - שלושתנו התערינו במגזר העסקי".

לדברי אונגר, הבחירה בשלושתן מלמדת על הערכתו של השוק לרב-תחומיות ולרוחב היריעה שרכשו. "מה שמשותף לשלושתנו זה שהכישורים שאנחנו מיישמות מדי יום אינם רק ידע בראיית-חשבון, אלא כישורים רוחביים אחרים שהם גם יכולות להניע אנשים, להניע תהליכים, לעזור בקבלת החלטות בארגון, ודברים מהסוג הזה. מן הסתם זה תרם להרכב של הקבוצה הזאת". אונגר מדגישה, כי היא משתדלת להישאר מעודכנת בכל מה שקשור לדרישות המקצועיות. "גם בנושא של כללי ה-IFRS והאימוץ שלהם לראשונה וגם בנושאים אחרים".

* את תגובתה של רקפת רוסק-עמינח, השוהה בחו"ל, לא ניתן היה לקבל עד לפרסום הכתבה.

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש