לבושם של מלכי הנדל"ן החדשים

כך הצליחו יזמים נטולי קרקע ואישורים להציג בחוות-רונית בגד יוקרתי כאילו הוא שלהם

צמד יזמים תפר חליפה מנצחת: גם נדל"ן בלב תל אביב, גם שיווק סגור לגילדה של אנשי שוק ההון והיי טק, וגם מחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מכל אופציית מגורים אחרת.

ואת כל זה הם עשו, בלי שיש להם בדים או חוטים לחליפה המפוארת: בלי קרקע בבעלותם, בלי תוכנית בניין עיר רלוונטית ומאושרת ובלי היתרי בנייה, הם הצליחו להציג ולשווק בחוות רונית את הבגד היוקרתי לאלפי ישראלים שנהרו לשם אתמול בערב.

הרי לו יזכו צולר והלוי במכרז על הקרקע (מה שכלל לא בטוח שהם בכלל רוצים שיקרה, לאחר שכבר שילשו לכיסם 450 שקל מאלפי נרשמים), מניין יביאו למוכרים את הצ'ק המוערך ביותר ממיליארד דולר? מאיפה הידע והניסיון להקמת כבישים, פארקים, גני ילדים ויתר מוסדות הציבור המתוכננים בשכונה החדשה? ומי מהקונים יוכל כבר עכשיו להניח התחייבות בגובה עשרות או מאות אלפי דולרים (מחיר הקרקע), עבור דירה שהוא לא באמת יודע מתי תוקם?

יותר ויותר יזמים וגאוני שיווק מגלים כי מדינת ישראל משופעת בחולמים. להם הם מוכרים במחירי מציאה פיסות קרקע על הירח, דינרים עירקיים, קרקעות חקלאיות בשרון או דירות על מגדלים הפורחים באוויר.

על אלו שממלאים טופס לוטו אומרים שלפחות הם יכולים לחלום מדי שבוע, בעלות של 10 שקלים בלבד, שיהפכו למיליונרים. זו כנראה גם הנחמה של אלפי המצטופפים אמש: בעלות של 450 שקל, הם יכולים לחלום על החלפת דירתם השכורה בדירה משלהם בתל אביב. אולי לא כדאי להרוס להם בקריאות 'המלך עירום'.