עובדי הבורסה בת"א שוב ביטלו את יום המסחר; "המנכ"לית ממשיכה להתעלם מאיתנו"

המסחר יתחדש מחר ; הנהלת הבורסה בתגובה: "נדהמנו מהצעד הפראי של העובדים; ניצלו את נסיעת המנכ"לית לחו"ל לרגל חתימת הסכם השת"פ עם הבורסה בניו-יורק"

השביתה חוזרת לבורסה באחד העם - ושוב לא יתקיים הבוקר מסחר בבורסה התל-אביבית, בהמשך לשביתה שננקטה רק לפני פחות משבועיים. ועד עובדי הבורסה לני"ע משבית שוב את הבורסה ולא יפתח את המסחר כליל.

המסחר יתחדש שוב מחר בבוקר. יצויין, כי השביתה מגיעה על רקע מחאתו של ועד העובדים בדבר התנאים הסוציאלים של עובדי הקבלן.

מוועד עובדי הבורסה בניירות-ערך נסמר בתגובה: "כבר חודש ימים מאז הפגישה אצל יו"ר ההסתדרות, הנהלת הבורסה מתמהמהת עם המו"מ ולמרות פניות חוזרות ונשנות של העובדים, מנכ"ל הבורסה, אסתר לבנון, מתעלמת מהמשבר אליו נקלעה הבורסה לניירות-ערך וכבר בתחילת השבוע טסה לחו"ל, בלי להסמיך אף אחד להגיע להסכמים או לסיים את המשבר בבורסה. על כן החליטו העובדים כי לא נותרה בידם בבורסה ולא יפתחו היום את המסחר.

מהבורסה לניירות-ערך נמסר בתגובה כי "הנהלת הבורסה נדהמה הבוקר מצעדם הפראי של העובדים שהודיעו על השבתת המסחר. העובדים החליטו על צעדם, תוך ניצול העובדה שהמנכ"לית טסה לשלושה ימים לניו יורק כדי לחתום על הסכם שת"פ (שנחתם אתמול, יום ב') עם הבורסה של ניו יורק, הגדולה בעולם, וכדי להופיע היום (יום ג') בפני 120 משקיעים אמריקניים, המעוניינים להשקיע ב-ETF על ת"א-25".

לדברי הבורסה, מנכ"ל הבורסה הודיעה, כי אם לא יוסר מיידית איום השביתה היא תשוב מייד ארצה ותיאלץ לבטל את הפגישות עם המשקיעים שהגיעו מרחבי ארה"ב. "הדיונים עם עובדי הבורסה מתקיימים על פי "מתווה עיני" שסוכם עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בדיון משותף עם הנהלת הבורסה והעובדים".

עוד נמסר בתגובת הבורסה, כי מתווה עיני וסיכומיו הועברו על ידי יועצה המשפטי של הבורסה, עו"ד פינברג, ככתבם וכלשונם לעובדים להערותיהם והתקיימו כבר ישיבות משותפות של עורכי הדיו משני הצדדים. במהלך השבועיים האחרונים מתקיים מו"מ אינטנסיבי עם העובדים. את המו"מ מנהל הצוות הבכיר של הנהלת הבורסה ובראשו סמנכ"ל הבורסה, יוני שמש, בידיו הופקדו כל הסמכויות לניהול המו"מ ולהסכם עם העובדים".

"למותר לציין", נמסר בתגובתם, "כי פעולות העובדים שאין להן אח ורע בבורסות בעולם משמעותן נזק בלתי הפיך למעמדה של הבורסה בתל אביב. שיתופי פעולה, אשר הושגו במאמצים רבים, ומשקיעים זרים, אשר השתכנעו מחוסנה של הבורסה, מגלים, כי צוות עובדים המולך שולל על ידי נציגיו שיכורי הכוח מוליך אותם ואת הבורסה להרס ממנו יהיה קשה להשתקם".