הכנסת אישרה בטרומית: אלמנות צה"ל תשמורנה על זכויותיהן גם לאחר שנישאו בשנית

כמו כן יושוו זכויות הפנסיה של אלמן ואלמנה ; "כיום רוב רובן של האלמנות לא מתחתנות מהחשש לאבד את התמלוגים ובוחרות במערכת יחסים לא ממוסדת"

הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית הצעת חוק הקובעת כי זכויותיהן של אלמנות צה"ל תשמרנה גם לאחר שנישאו בשנית. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת אורית נוקד, יואל חסון ואחרים, יתוקן חוק משפחות חיילים שנספו במערכה השולל תמלוגים לאלמנה שנישאה, כך שגם לאחר שנישאה, תמשיך לקבל תמלוגים.

"כיום רוב רובן של האלמנות לא מתחתנות מהחשש לאבד את התמלוגים ובוחרות במערכת יחסים לא ממוסדת", הסבירה נוקד. "איני מבינה מדוע יש להענישן ומדוע המדינה מאמינה כי עליה לספק, לחלק מאזרחיה, תמריץ לא למסד את הקשר האם יש למדינה איזושהי סיבה להעדיף את אותן נשים כידועות בציבור במקום נשואות? אין כאן שום היגיון. התפיסה כאילו אלמנה צריכה עזרה מהמדינה עד "שיבוא גבר אחר ויפרנס אותה" היא גישה לא ראויה למדינה דמוקרטית ומערבית".

במקביל, אישרה הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק המשווה את זכויות הפנסיה של אלמן ואלמנה. כיום פנסיית האלמן היא בשיעור של כ-50% משיעור פנסיית האלמנה. לדברי יוזם החוק, ח"כ יצחק זיו (גיל), בחלק מן התקנונים של קרנות הפנסיה הוותיקות נקבעה פנסיית שאירים בשיעור שונה לאלמן ולאלמנה, מצב שמקבע את האפליה המגדרית בין פנסיות השאירים. "לפני שבועיים הכריז בג"ץ כי על המדינה להביא הסדרי פנסיה חדשים אשר ידאגו לכך שלא יהיה הבדל בין אלמנים לאלמנות. האוצר אם כן חייב לתקן את המצב המעוות שנוצר לאורך השנים, לא ייתכן שתהיה אפליה בין אלמנים לאלמנות. באם האוצר לא ייענה לדרישת בג"ץ, אזי החוק הנ"ל יחייבו לעשות כן. מי ייתן והמצב האבסורדי יתוקן במהרה", אמר זיו.