אחרי וייטנאם, תשובה מצא נפט גם ברוסיה

שווי הקידוח, בו משתתפת חברה בת של דלק אנרגיה, הוא 172 מיליון דולר

לאחר הצלחתה בקידוח נפט בוייטנאם, הודיעה היום דלק אנרגיה , מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, כי החברה הבת MATRA מצאה נפט בקידוח שבאורנבורג, רוסיה. לפי ההודעה, הערכה כלכלית שנעשתה לקידוח, המסתמכת על מחיר הנפט לשימוש פנימי ברוסיה שעומד על 58 דולר לחבית, מביאה את החברה להערכה כי שווי הקידוח הוא 172 מיליון דולר.

המחיר של 58 דולר לחבית מתבסס על כך שעלויות השינוע של הנפט מחוץ לרוסיה גבוהות, ולעיתים אינן משתלמות. עם זאת, בהתחשב במחירי הנפט הנוכחיים, הסבירות לייצוא הנפט מחוץ לרוסיה נראית גבוהה.

לפי הערכה שבוצעה באתר באורנבורג בתחילת השנה, מסתכמות הרזרבות במאגר בכ-13.7 מיליון חביות, כשבקידוח נוסף שיתבצע שם, צפויה להתקבל תמונה מדויקת יותר על היקפו. על-פי רישיון הקידוח, חייבת MATRA לקדוח עד לאוגוסט 2009.

קצב הפקת הנפט כיום בקידוח הוא 250-320 חביות נפט ליום, ועל פי נתונים אלו ביצעה חברת ייעוץ חיצונית עבור MATRA; בתרחיש הסביר ביותר, צפוי הפיתוח לכלול 21 קידוחים מפיקים באזור, כל משך חיי השדה, כששיא התפוקה יעמוד על 8,500 חביות ליום - שיא שיושג בשנת 2012.

MATRA פועלת בפיתוח קידוחים ברוסיה ובהונגריה דרך שתי חברות בנות. דלק אנרגיה, בניהולו של גדעון תדמור, היא בעלת המניות הגדולה ב-MATRA עם 29.9% מהמניות, כששאר המשקיעים בחברה הם בעיקר משקיעים מוסדיים ובנקים להשקעות. MATRA אמנם קודחת ברוסיה ובהונגריה, אך היא נסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון (תחת הסימול MTA).