גאידמק מאיים: אתבע 50 מיליון שקל פיצויים מקאזה ארמני ומעיתון "מעריב"

כותב בבלוג האישי שלו ב"תפוז": "אנשים מאיימים ליצור סקנדל בכלי התקשורת; פשוטו כמשמעו, מדובר בסחיטה" ; קאזה עיקלה מניות של גאידמק בווילי פוד ועוגן נדל"ן בשווי 2 מיליון שקל

"הפעולה שבה אני יכול לנקוט היא לספק ראיות חותכות המראות כי עו"ד יוסי כהן, אחד מראשי 'המסע השלילי' נגדי, מקיים קשרים מסחריים הדוקים עם "ארמני קאזה" בנוסף להיותו מקורב לעורכי העיתון הכביכול צהוב, 'מעריב'. הגעתי להחלטה להגיש תביעה נגד ארמני קאזה בגין השמצה ומרמה ונגד מעריב גם כן, ולבקש פיצוי של 50 מיליון שקל". כך מגיב היום ארקדי גאידמק בבלוג שלו באתר "תפוז" לתביעה נגדו כי לא שילם 1.9 מיליון שקל עבור רהיטים בגלל בעיות תזרים.

"בהתחלה, החלטתי שלא לשחק שום תפקיד במסע המנוצח היטב, אותו אירגנה חברת יחסי ציבור משומנת שעומדת מאחורי התיק של ארמני נגד גאידמק. זאת מפני שמדובר במקרה מאוד בנאלי, צפוי וטריוויאלי" - כותב גאידמק.

"כל אחד יכול ליפול קורבן לנסיבות מעין אלו בכל יום נתון ובכל מקום. בקיצור, אנו מדברים על מחלוקת מסחרית בה כל אחד מהצדדים מתיימר להיות הצודק".

"אני יכול רק לתת לכם את הצד שלי", טוען גאידמק. "ארכיטקט זה התנהג במרמה ובחוסר יושר כלפיי. יש בידיי הוכחות התומכות בהצהרה זו. יש לי את נקודת המבט שלי, ווודאי שיש לו את נקודת המבט שלו. פולמוס הוגן יכול להתנהל רק אם שנינו היינו מגישים בפניכם את טענותינו, ורק לאחר מכן יכולתם לשפוט את המחלוקת שבנידון".

"קבוצה של אנשים רואה כי הפכתי להיות דמות ציבורית. בהיותי כזה, ודאי שאני מחויב לשמור על שמי הטוב. אנשים אלה מנסים להשתמש בכך נגדי, על-ידי כך שהם מאיימים ליצור סקנדל בכלי התקשורת, ומייחלים שטכניקה זו תאלץ אותי לקבל את טענותיהם הבלתי מבוססות, ולהיכנע לתביעותיהם הבלתי צודקות. פשוטו כמשמעו, מדובר בסחיטה".

"זכרו", כותב גאידמק, "מאוד קל להפריח מילים באוויר. הרבה יותר קשה למחוק את הרושם שהן יוצרות".

כזכור, התביעה נגד גאידמק הוגשה בהליך של "סדר דין מקוצר" וגאידמק טרם הגיש בקשת רשות להתגונן.

קאזה עיקלה מניות גאידמק בווילי פוד ועוגן נדל"ן בשווי 2 מיליון שקל

רשם בית המשפט השלום בתל-אביב, משה כהן, הטיל עיקול על מניות של ארקדי גאידמק בחברות הבורסאיות וילי פוד ועוגן נדל"ן מניב, עד לסכום של כ-1.9 מיליון שקל. העיקול ניתן לבקשת חברת הרהיטים א. קאזה ישראל, יבואנית המותג "קאזה ארמני" שהגישה תביעה בסכום זה נגד גאידמק.

בתביעה שהוגשה אתמול באמצעות עו"ד ד"ר יוסי כהן, טענה החברה שגאידמק מסרב לשלם עבור ריהוט יוקרה שהזמין, בשל קשיי תזרים. גאידמק טען מנגד, כי הוא נפל קורבן לתרגיל עוקץ מצד החברה ואדריכל שאמורים היו לעצב את ביתו.

החברה ביקשה במקביל להטיל עיקול על נכסיו, כדי שתוכל לגבות ממנו את סכום התביעה, אם זו תתקבל. לטענתה, בשיחות אחרונות שנערכו בין נציגתו של גאידמק לבין החברה, אמרה מזכירתו שהוא אינו יכול לפרוע את חובו בשל העובדה שהוא שרוי בקשיים כספיים.

לדבריה, גם גאידמק עצמו הכריז במפורש באחרונה בראיון עיתונאי כי מצבו הכלכלי עגום, ובלשונו: "הפסדתי מיליארדים כתוצאה מחקירת הלבנת ההון בבנק הפועלים", "התרוששתי".

הרשם כהן אישר את העיקול - ובלבד שקאזה תפקיד בתוך שבוע ערבויות וערבון כספיים. (ת.א. 34444/08).