אולמרט בפתח ישיבת הממשלה: 80 אחוז מיהודי רוסיה מתבוללים

אולמרט הציג נתונים על פיהם חלה ירידה דרמטית בשיעור העולים, עלייה בשיעור היורדים ובהתבוללות בקרב יוצאי אותן מדינות ; "מדובר במצב מדאיג מאוד של הקהילות היהודיות"

על פי הנתונים שבידנו ישנה התבוללות של כ-80% מקרב הקהילות היהודיות בארצות ברית המועצות לשעבר- כך אמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

אולמרט הציג נתונים על פיהם חלה ירידה דרמטית בשיעור העולים, עלייה בשיעור היורדים ובהתבוללות בקרב יוצאי אותן מדינות. בדיון שמעו השרים סקירות על הקהילות היהודיות במדינות ברית המועצות לשעבר - כאשר הסקירות יועברו על ידי נציגי ארגון "נתיב", משרד הקליטה ומשרד החוץ.

"מדובר במצב מדאיג מאוד של הקהילות היהודיות, שרובן מורכבות מיהודים הזכאים לעלייה. מדובר ביהודים וזכאים לעלייה למדינת ישראל ולעם ישראל. האוכלוסייה הזו מונה במדינות חבר העמים היום כ-880 אלף איש". הוא ציין כי בשנים האחרונות היגרו כ-600 אלף יהודים לארצות המערב במקום לבוא לישראל. לדבריו, גם 38 אלף עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר עזבו את הארץ.

"השקלול של כל הנתונים והניתוח שלהם מצביע על חשש משמעותי ביותר שבתוך דור אחד ייעלם הציבור היהודי מהמדינות הללו", המשיך ראש הממשלה. "פשוט הקהילות הללו תעלמנה ולפי דעתנו חוסר פעילות והיעדר מתן מענים על ידי הגופים השונים עלול להיות גורם שאנחנו לא יכולים לראות אותו מתרחש לנגד עינינו מבלי שניתן את התשובה הנכונה ולכן הדיון מתקיים היום. נשמע את הסקירות ונראה כיצד אנחנו מגבשים באמצעות הגופים השונים מענים נכונים", הוסיף.