הממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך, עו"ד פנינה גיא, פורשת מתפקידה

גיא נימקה את פרישתה ברצונה להשתלב בשוק הפרטי, לאחר סיום תקופת הצינון שלה

הממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך, עו"ד פנינה גיא, פורשת במפתיע. על פי הודעת רשות ני"ע, גיא נימקה את פרישתה ברצונה להשתלב בשוק הפרטי, לאחר סיום תקופת הצינון שלה.

גיא הובאה לרשות ני"ע על ידי היו"ר הקודם, משה טרי, זאת לאחר שלא זכתה בהתמודדות על תפקיד פרקליטת מחוז ת"א (פלילי), ומאז שנת 2003 משמשת כממונה על האכיפה. לפני כן עבדה בפרקליטות במשך 27 שנים והובילה את התיקים נגד יו"ר ובעל השליטה במעריב, עופר נמרודי; מנתח הלב, פרופ' ולדימיר יקירביץ'; יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין; וכן נגד מרגלית הר-שפי, שהורשעה באותה פרשה.

בתפקידה כממונה על האכיפה, טיפלה גיא בין היתר בפרשיות פסגות-פיא, צינורות המזרח התיכון, דן כהן, דור כימיקלים, בולוס, עודד דסאו, מי עדן, ספן ו-TRD. כמו כן, הובילה את נושא הידוק האכיפה הפלילית וכן את ייצור האכיפה המשלימה.

גורמים המקורבים לרשות ולפרקליטות, העריכו כי לא מן הנמנע שברקע הפרישה עומד אירוע עליו דווח לאחרונה ב"גלובס": עימות בין יו"ר הרשות הנוכחי, פרופ' זהר גושן, לבין פרקליטת מיסוי וכלכלה, אלה רובינק, עימות שגיא עצמה היתה מעורבת בו.

גיא, בשליחותו של גושן, פנתה למנהלת מחלקת תיקי ני"ע בפרקליטות מיסוי וכלכלה, אורלי דורון, והודיעה לה כי התבקשה על ידי גושן לפקח על עבודת הפרקליטות בתיקי ניירות ערך וזאת בשל הסחבת בתיקי ני"ע בפרקליטות. רובינק רתחה והבהירה לגושן כי עליו לעשות זאת מולה.

גורמים המקורבים לרשות ני"ע, ציינו כי מדובר בתפקיד שאינו ביצועי, ולכן לא מן הנמנע כי גושן, בהיותו מומחה בתחום, לא יאייש את המשרה לאחר לכתה של גיא.