גובר המתח בין ש"ס לעבודה על רקע מינוי ברוורמן לראשות ועדת הכספים

מקורב לברוורמן: "ש"ס פוחדת מאבישי; הם יודעים שהוא אחד שלא ייתן לדברים לקרות מאחורי הגב, הכל אצלו בדרך הישר - והם לא רוצים אותו בוועדה" ; ש"ס: "יש מי שדואג לילדי הבנק העולמי ולא לילדי ישראל"

גובר המתח בין ש"ס לעבודה על רקע מינוי ח"כ אבישי ברוורמן ליו"ר ועדת הכספים: אף שהממשלה אישרה אתמול את מינויים של רוחמה אברהם לשרת התיירות ואלי אפללו לשר הקליטה, ממשיכה סיעת ש"ס לאיים כי לא תתמוך במינויו של ברוורמן לראשות ועדת הכספים כחלק מסבב התפקידים.

"הם יודעים שהוא עצמאי"

בסיעה החרדית מוכנים לתמוך במינוי השרים אולם מתנגדים בתוקף לתמיכה בברוורמן. "אם מינוי השרים יעלה לאישור המליאה ועל סדר יומה של ועדת הכנסת לא יופיע מינוי יו"ר חדש לוועדת הכספים, נתמוך במינוי השרים", הבהירו בש"ס, "אולם ברגע שיעלה הנושא על סדר יומה של הוועדה נצביע נגדו. ייתכן שנבחן את מחויבותנו הקואליציונית".

"ש"ס פוחדת מאבישי", אמר היום ל"גלובס" מקורב לברוורמן. "הם יודעים שהוא עצמאי ומבין, אחד שלא ייתן לדברים לקרות מאחורי הגב, הכל אצלו בדרך הישר, והם לא רוצים אותו בוועדה", הוסיף המקורב.

לדבריו, "אם באמת אהוד ברק ואלי ישי ירצו, הם יצליחו להגיע לפתרון. אם מצאו פתרונות לפריימריז בקדימה, ימצאו גם פתרונות לכספים", אמר, "זה אפילו לא גרגיר בסדר היום שלהם, זו לא כזו בעיה גדולה".

בש"ס אמרו בתגובה לדברי המקורב כי "ברוורמן מפחד לראות שתפיסת העולם הדוגלת בהגדלת הקצבאות תצמצם את העוני. יש מי שדואג לילדי ישראל ויש מי שדואג לילדי הבנק העולמי", אמרו.

מינויו של ברוורמן נדחה מספר פעמים באחרונה לאחר שמפלגת ש"ס התנתה את תמיכתה במינויו ברוורמן בהעברת ראשות ועדה לידיה בטענה כי הופר האיזון בקואליציה בין העבודה לש"ס, או בהגדלת קצבאות הילדים, בסכום העומד על כמיליארד שקל. בקואליציה הצליחו לגבש רוב למינוי השרים וברוורמן ללא תמיכת ש"ס, אולם משגילתה ש"ס את הדבר איימה במשבר קואליציוני. בש"ס אמרו היום כי לא חל שום שינוי בעמדת הסיעה.

"נכבד את ההסכם"

לדברי מקורבו של ברוורמן, מזכ"ל סיעת העבודה, איתן כבל, עדכן את ברוורמן היום שהמינוי אמור לצאת לפועל השבוע - על-פי הערכות עד יום רביעי - וכמו כן הבהיר לו בצורה חד משמעית שלא יהיה מצב של מינוי שרים מקדימה ללא מינוי שלו ליו"ר ועדת הכספים. עם זאת, הוסיף המקורב, "גם בשבוע שעבר הסתמן שזה קורה, זה כבר היה על סדר יומה של הכנסת, לא נופתע אם שוב זה יוסר מסדר היום".

בכנסת שררה היום אי ודאות באשר לאישור מינויי השרים ולמינויו של ברוורמן. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום בישיבת סיעת קדימה כי מינוי השרים, שממתין עתה לאישור הכנסת, צפוי לעלות עוד השבוע על סדר יומה של המליאה. "אנחנו נכבד את ההסכם עם העבודה", אמר ראש הממשלה. "לא ניכנס לפאניקה או להגזמות. העבודה מפרה יום יום הסכמי קואליציה, אך נכבד את ההסכם כי אנו מכבדים את עצמנו", אמר אולמרט. עם זאת הוסיף ראש הממשלה כי מינוי יו"ר ועדת הכספים ייעשה תוך הבטחה שיעבדו עם עמדת הממשלה והאוצר.

אולם מנגד, בישיבת סיעת העבודה, הבהיר יו"ר המפלגה, אהוד ברק, כי הסיעה לא תתמוך במינוי השרים עד שיוסדר מינוי ברוורמן לוועדת הכספים. מזכ"ל הסיעה, איתן כבל הוסיף כי "הסיכום המפורש עם אולמרט הוא כי לא תתקיים ההצבעה על מינוי השרים במליאה עד שאבישי לא ימונה". עם זאת, במהלך ישיבת הסיעה הוטחה ביקורת על כך שהמינוי שהובטח לברוורמן לפני חמישה חודשים עוד לא יצא אל הפועל. ח"כ יורם מרציאנו זעם על כבל וביקר אותו על ההתנהלות "הכושלת" לדבריו, על כך שבין היתר לא הוציא את נחלפת יו"ר ועדת הכספים אל הפועל. *