האם ציפי לבני תצעד קדימה? שרת החוץ בוחנת הקמת מפלגה חדשה

גורמים פוליטיים מעריכים כי מהלך אמיץ זה יסייע ללבני לגבור בבחירות על נתניהו ; ח"כים מקדימה: "לבני לא תסכים להיות מס' 2 של מופז" ; חברי כנסת בקדימה העריכו כי פנייה של לבני לח"כים לפרוש מקדימה ולהצטרף לרשימה חדשה תזכה לתגובות חיוביות

גורמים במערכת הפוליטית הציעו באחרונה לשרת החוץ, ציפי לבני, המתמודדת על ראשות קדימה, לפרוש מסיעת קדימה ולצאת לדרך עצמאית - כך נודע ל"גלובס". לדברי הגורמים, במערכת הפוליטית מתגלגל זה זמן רב רעיון הקמת סיעה חדשה שבראשה תעמוד לבני. מהלך שכזה - בדומה למהלך שביצע אריאל שרון בהקמת קדימה - מעריכים הגורמים, יאפשר ללבני לגבור על יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו, כשיתקיימו בחירות.

לפי שעה מובילה לבני בסקרים כמועמדת לרשת את מקומו של ראש הממשלה, אולם על-פי הערכות בכנסת, תשקול את מהלך הקמת הסיעה ברצינות כשבסקרים יתחיל להצטמצם הפער בינה לבין השר שאול מופז, המתמודד אף הוא על ראשות קדימה. לבני, סבורים בכנסת, לא מוכנה לקחת כתרחיש אפשרי ניצחון של מופז בפריימריז בקדימה. "לבני לא תסכים להיות מספר שתיים של מופז. אם הוא יגבור עליה, תעלה האופציה של הקמת הסיעה החדשה", אמרו הגורמים.

חברי כנסת בסיעת קדימה העריכו כי פנייה של לבני לח"כים מהסיעה לפרוש מקדימה והצטרף לרשימה חדשה תזכה לתגובות חיוביות. "איזה ח"כ לא יקפוץ על זה?", שאל חבר כנסת מהסיעה?

חברי כנסת אחרים הביעו סקפטיות אם לבני תאזור אומץ לפרוש מקדימה. "גם אם היא תהיה בטוחה שזו הדרך הנכונה, לא מן הנמנע שציפי תשאר בסוף בקדימה כי לא יהיה לה האומץ לפרוש", אמר ח"כ מקדימה. מנגד הביע חבר כנסת מהליכוד ביטחון כי השרה תצא למהלך שכזה ואמר כי "היא פירקה מפלגה שאבא שלה הקים, אז היא לא תקים מפלגה חדשה?". לדבריו, "קדימה איבדה הכל, משום ששרון אינו עומד בראשה, בגלל השחיתויות, בגלל מלחמת לבנון, אין לה סיבה להישאר".

את ההצעה להקים סיעה חדשה שמעה לבני לא רק מגורמים במערכת הפוליטית. ל"גלובס" נודע כי בחוגי הבית שמקיימת לבני באחרונה זוכה השרה לתמיכה של עשרות מהמשתתפים, אולם רבים מהם הבהירו לה כי למרות תמיכתם בה לא יהיו מוכנים להצטרף לקדימה. "אנו לא מוכנים להיות עם ההירשזונים, קדימה זה משהו פסול", אמר לה לא מזמן משתתף בחוג בית. מספר רב של משתתפים הציע לשרה להקים מפלגה חדשה והבטיחו את תמיכתם בה.

"נחזיר את קדימה למה שהיא היתה אמורה להיות", נוהגת השרה לענות בחוגי הבית, "אסור להרים ידיים". לדברי משתתפים בכינוסים של לבני, חוזרת השרה ואומרת כי היא מאמינה בקדימה.

גורמים מקדימה שמכירים את תרחיש הקמת המפלגה החדשה, אומרים כי אם לא תוקם בסופו של דבר ומופז ינצח בבחירות הפנימיות בקדימה, סביר להניח כי קדימה תאבד מצביעים רבים לטובת מפלגת העבודה וכן חברי כנסת רבים שלא יזכו להיכנס לרשימה ויחברו למפלגות מרכז ושמאלה משם. *