שבוע אחרי השקת האתר החדש: נענע 10 מפטרת 10% מעובדיה ומקצצת במשכורות המנהלים

(עדכון) - עובדי נענע 10 קיבלו הבוקר "מכתב עידוד והסברה", בו נאמר כי המהלך הוא חלק מהתייעלות ו"חזרה לשגרה" ; במקביל, המעצב נוויל ברודי קיבל מיליון שקל על העיצוב החדש של האתר

שבוע אחד בלבד לאחר השקת הפורטל החדש של נענע 10, שבו הושקעו כ-5 מיליון שקל, וכבר מגיע גל הפיטורים בחברה. ל"גלובס" נודע כי 10% מסך עובדי החברה, כלומר כ-20 עובדים, קיבלו ביומיים האחרונים מכתבי פיטורים, לאחר שהחברה החליטה לנקוט בהליך של קיצוצי עובדים והתייעלות.

עובדי נענע 10 קיבלו הבוקר "מכתב עידוד והסברה" ממנכ"ל החברה, זאב חספר, בו הודיע להם כי משכורות חברי ההנהלה בנענע 10 יקוצצו, וכי מרבית המפוטרים גוייסו מראש רק להקמת האתר, ובחלקם היו עובדי חברות חיצוניות. עוד נודע ל"גלובס" כי בעלי המניות התחייבו להשקיע החברה סכום ניכר עד לסוף שנת 2008.

בין המפוטרים גם עמי סיני, סמנכ"ל הכספים בנענע 10. את מקומו יתפוס אבירם בוגן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, כחלק מתהליך התייעלות ומיזוג תפקידי ניהול.

חספר במכתב לעובדים: "עכשיו ישפטו הגולשים"

"מכתב העידוד" ששלח חספר הגיע לידי "גלובס", לאחר שניתן לעובדים - והוא מובא כאן במלואו:

"בסוף השבוע האחרון עברנו שלב חשוב בחיי נענע 10, עם השקת האתר החדש. כולנו שותפים למעשה מיוחד במינו, שהרי לא כל יום עובר אתר שינוי כה גדול, כמעט בכל פרמטר. המעשה נעשה. כעת ישפטו הגולשים. מוקדם לסכם (עוד נתכנס ונעשה זאת) ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר לכולם : תודה ענקית על הדרך, המחויבות והתוצאה.

"כעת, בעידן פוסט-השקה, יש צורך לארגן מחדש את החברה כדי לעמוד במשימות החדשות, ובמרכזן התחזוקה השוטפת וארוכת הטווח. בהתאם לתוכנית העבודה, נבצע מספר מהלכים מהותיים, להתאמת החברה לצרכים החדשים שעיקרם: פיתוח ושיפור נוסף בתשתיות הטכנולוגיות כך שנוכל לשרת ציבור גולשים גדול ביעילות.

"בהתאם לזה, בעלי המניות של נענע 10, 013 נטוויז'ן וערוץ 10, צפויים להשקיע בחברה סכום ניכר עד לסיום 2008, במטרה לחזק את האתר ולאפשר לו להמשיך ולצמוח. מטרתנו הייתה ועודנה מתן חווית תוכן וגלישה ברמה הגבוהה ביותר. השקת האתר כידוע לכם היא רק השלב הראשון בתוכנית".

עוד נכתב במכתב: "מהלך נוסף הוא התאמת מצבת כוח האדם לימי שגרה וצמצום עליות החברה. כעת, כשהעבודה על האתר החדש כמעט הסתיימה, צפויים לסיים את תפקידם בחברה מספר עובדים שמרכז פעילותם הייתה הבאת האתר החדש להשקה (אלה בחלקם עובדי חברות חיצוניות שהיו לחלק אינטגרלי של הפרויקט). בנוסף על מנת לעמוד ביעדים הכלכליים של החברה, נבצע מיידית מהלכים לחסכון בהוצאות, בכל התחומים ובכל הרמות, לרבות צמצמום שכרם של חברי ההנהלה (בלבד). בשבועות הקרובים אמשיך לעדכן במהלכים ובהתקדמות.

"כל הצעדים שמניתי משקפים נחישות שלנו לחזק לא רק את הבולטות וההשפעה של האתר אלא אף את האיתנות הכלכלית של החברה. שגשוגה של נענע 10 יתורגם לשגשוגנו האישי. לכולנו יכול להיות חלק מרכזי בהצלחת האתר שישנה את מפת האינטרנט בישראל".

"דירקטוריון החברה ואני רואים בכל אחד ואחת מכם שותפים לדרך ושותפים להצלחה שתגיע. בקרוב מאד אציג תוכנית תגמול ותמריצים שתשקף יותר מכל את הראיה העתידית שלנו ואת הרצון לשמר את הנבחרת המנצחת שמרכיבה כיום את nana10. בהזדמנות זו אני רוצה לומר שוב תודה גדולה לכל מי מכם שעבד ימים כלילות כדי להעלות את האתר החדש לאוויר. אני מודה אישית לכל אחד ואחת מכם. לפנינו עומד האתגר הגדול ביותר ניצול הפלטפורמה החדשנית שיצרנו לתת לגולשים בישראל אלטרנטיבה אמיתית, איכותית ושנהיה גאים בה".

תגובות מעורבות לעיצוב החדש של נענע 10

השקת האתר החדש, שעלה לאוויר לפני כשבוע, התקבל בקרב הגולשים ברגשות מעורבים. עיצובו של האתר החדש, עליו אחראי המעצב נוויל ברודי שקיבל על עבודתו כמיליון שקל, מתבסס על רקע אפור ושינויים קיצוניים מאוד בממשק המשתמש. שינויים כאלו במקרים רבים לא מתקבלים ישר בברכה אצל הגולשים, שהתרגלו לממשק האתר ולעיצובו הישן.

מנענע 10 נמסר: "חברת נענע 10 ממשיכה בתוכניות הפיתוח שלה ובהתאמת צוות החברה לתחזוקת האתר בעקבות השקתו מחדש".