בועז אוקון משמש כבורר בסכסוך בין רו"ח גד סומך ושותפו לשעבר, אורני אלעד

סומך ואלעד חלוקים בשאלה אם אלעד יכול לטפל בלקוחות סומך-חייקין לאחר פרישתו

השופט בדימוס, בועז אוקון, משמש כבורר בין בכיר רואי החשבון, רו"ח גד סומך, העומד בראש משרד KPMG סומך-חייקין, לבין שותפו לשעבר, רו"ח אורני אלעד, ששימש עד לאחרונה מנהל מחלקת המסים בפירמה. כך נודע ל"גלובס". הבוררות החלה להתנהל באחרונה, כאשר סומך מיוצג בידי עו"ד יורם בר ממשרד כספי; ואלעד מיוצג בידי עו"ד רון ברקמן.

כפי שנחשף ב"גלובס" באחרונה, סומך ואלעד חלוקים ביניהם בשאלה באילו לקוחות יכול אלעד לטפל במהלך תקופת הצינון שלו בעקבות פרישתו מהפירמה לפני כחצי שנה. לטענת סומך, אלעד מטפל בלקוחות של הפירמה, למרות שלפי ההסכם ביניהם הוא מנוע מלעשות כן בתקופת הצינון שלו. אלעד טוען כי מניעת הייצוג לא חלה על כל לקוחות הפירמה, אלא רק לגבי לקוחות, שבהם טיפל באופן אישי במסגרת שותפותו בפירמה.

אלעד החל את הקריירה שלו בסומך-חייקין והקים את מחלקת המסים במשרד, שמונה כיום כ-70 רואי חשבון. הוא פרש לדרך עצמאית ולפני מספר חודשים הצטרף כיועץ למשרד עו"ד שקל. אלעד הסביר את פרישתו בכך שרצה להתחיל בקריירה חדשה ו"להוריד הילוך". כמו כן, אמר כי בכוונתו לעסוק במתן חוות דעת שניות בסוגיות מס, שירותי ליווי ובקרה אסטרטגיים של תהליכי מס, בוררויות מס וייעוץ מס. לפי הסכם הפרישה שלו, יש לו עדיין חדר במשרדי סומך, ממנו הוא עובד מדי יום.

אלעד הגיש את מועמדותו לניהול רשות המסים, כשהדבר עמד על הפרק בתחילת השנה. "גלובס" דיווח אז כי אלעד מסר את שמם של סומך ושל עו"ד כספי כממליצים.

בן-טיפוחיו של ברק

אוקון, שהיה בן-טיפוחיו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, שימש שופט מחוזי בירושלים, ובתפקידו האחרון שימש מנהל בתי המשפט.

בהיותו במערכת המשפטית, נחשב אוקון לאחר השופטים הנחשבים, וצפו לו עתיד מזהיר כשופט בית משפט עליון, ואף נשיא בית המשפט העליון בעתיד. בסופו של דבר, החליט אוקון לפרוש מהמערכת, לא מעט על רקע יחסים מתוחים עם נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.

עם פרישתו, לפני כשנתיים, החליט אוקון לשנות כיוון וכיום הוא משמש כפרשן המשפטי של העיתון "ידיעות אחרונות". בד בבד, הוא מקיים מדי פעם בוררויות.