האם מכתשים אגן היא האקמול של המשקיעים שנכוו בכי"ל? יואב בורגן ל"גלובס": "היא דפנסיבית ממנה"

האנליסט של לידר שוקי הון צופה למכתשים אגן דוחות מצויינים מחר ; "המספרים של מכתשים אגן הם כבר במידה רבה בחוץ" ; כי"ל נפלה ב-21.1% תוך יומיים; מכתשים אגן מוסיפה לערכה 1.2%

"המספרים של מכתשים אגן , אשר יפורסמו מחר, הם כבר במידה רבה "בחוץ", לאחר שמתחרותיה הבורסאיות הבולטות כבר פרסמו את תוצאותיהן הרבעוניות, שהצביעו בבירור על המשך המגמות המאפיינות את הרבעונים האחרונים: צמיחה חזקה של תעשיית הגנת הצומח, כנגזרת של הבום העולמי בכל הקשור לביקושים לתשומות חקלאיות", כך פותח יואב בורגן מלידר שוקי הון את סקירתו לקראת הדוחות של החברה.

בשיחה עם "גלובס" מציין בורגן שתוואי המניה לפני הדו"חות הוא בדרך כלל כלפי מעלה. "הפעם, המניה לא עלתה מספיק כמו בעבר, אז התממשה לאחר מכן", הוא אומר. לאור הדו"חות המצוינים שהוא צופה לה, הוא מבקש להדגיש את ההתנהגות שלה, לעומת כי"ל, שנכוותה ביומיים האחרונים ב-12.1%, וזה עוד לפני המסחר היום. "למכתשים-אגן יש פחות לאן לרדת, כי היא עלתה פחות".

בורגן מתייחס למכתשים אגן כאל מנייה "דפנסיבית יותר מכי"ל ", והוא מעריך שהנהלת החברה תספק למשקיעים אינדיקציות טובות לגבי המשף השנה.

בסקירה, מציין בורגן כי לטעמו, חברת האגרו-כימיה השוויצרית סינג'נטה (סימול: SYT) היא האינדיקטיבית ביותר לפעילותה של מ"א. הוא מזכיר כי באופן לא מפתיע, תחום הגנת הצומח של סינג'נטה (כ-80% מסך פעילותה) הציג צמיחה מרשימה במהלך הרבעון השני, בניטרול השפעת שערי חליפין: המכירות גדלו בשיעור של 21%; ה-EBIT (הרווח לפני הוצאות ריבית ומס, א"ו) צמח באופן מואץ יותר, בשיעור של כ-27%.

כמו כן, נרשמה צמיחה חזקה במערב אירופה (כ-20%). בצפון אמריקה (צמיחה של כ-14%), הקיטון בשטחי הזריעה של תירס בארה"ב השפיע לשלילה על מכירות קוטלי עשבים סלקטיביים, אשר צמחו בסה"כ ב-9%. המכירות באמריקה הלטינית (46%+) נהנו ממחירי הסויה הגבוהים וגם מביקוש מוגבר לתירס. מכירות קוטלי פטריות גדלו בכ-33%, כאשר הרווחיות של קוטלי הפטריות היא הגבוהה ביותר מקרב קוטלי המזיקים. בורגן מוסיף ומציין כי עונתית, מ"א מתחילה למכור קוטלי פטריות החל מחודש מארס.

נוכח העלאות המחירים עליהן דיווחו סינג'נטה ובאייר , האנליסט מעריך כי גם מ"א הצליחה לבצע העלאות מחירים של מוצריה, בשיעור של 3% לכל הפחות. מעבר לכך, הוא מניח כי הרווחיות הגולמית של מ"א תעמוד על רמה של 34.5%, כלומר מעט משופר יותר מן הרבעון המקביל, אך נמוך יותר מה-36% אשר נרשם ברבעון הקודם, שהיה גבוה באופן חריג ובלתי מייצג להמשך השנה.

לדעת בורגן, אנו צפויים לראות את המשך מגמת המינוף התפעולי, עם שיפור בהוצאות התפעול של החברה, פועל יוצא של יישום תוכנית ההתייעלות של מ"א.

בלידר שוקי הון צופים כי מכתשים אגן תציג מחר הכנסות בהיקף 674.6 מיליון דולר (צמיחה של 22.7%), כאשר ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מס, ריבית, פחת והפחתות, א"ו) צפוי להיות 140.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי צפוי להגיע ל-78.7 מיליון דולר, או 17 סנט למניה.