רווחי אורתם סהר צנחו ברבעון בכ-45% ל-2.86 מיליון שקל - ההכנסות צמחו בכ-47% לכ-158 מיליון שקל

צבר ההזמנות של החברה עלה לכ-1.1 מיליארד שקל ; אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר: "הפעילות בבולגריה וברומניה, יהוו לצד הפעילות בישראל את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה בשנים הקרובות"

אורתם סהר הנדסה , הנמצאת בשליטת דוראה הציבורית ואמיר נחום, והעוסקת בביצוע עבודות קבלניות בתחומי הבנייה הציבורית, התשתיות והבנייה למגורים, פירסמה הבוקר (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2008.

הרווח הנקי של אורתם סהר ברבעון צנח בכ-45.6% ל-2.86 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נובעת הן מגידול בהוצאות המימון בגין אגרות החוב שהנפיקה החברה, אשר צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית, והן כתוצאה מכך שבתקופת הדו"ח נרשמו לחברה הוצאות מיסים, לעומת התקופה המקבילה, בה נהנתה החברה מהכנסות מס. ההכנסות צמחו בכ-47% לכ-158 מיליון שקל, שנבע מגידול בכל מגזרי הפעילות של החברה.

צבר ההזמנות של החברה עלה לכ-1.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-822 מיליון שקל ל-11 במאי 2008, עליה של כ-33% המצביעה על מגמת הצמיחה בפעילותה של החברה, במגזרי הפעילות העיקריים שלה. הרווח הגולמי ברבעון השני של השנה גדל בכ-9% לכ-11.3 מיליון שקל. גם בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה גידול של כ-8% לכ-6.9 מיליון שקל לעומת כ-6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הונה עצמי של אורתם סהר, עומד נכון לסוף הרבעון השני על כ-63.4 מיליון שקל ומהווה כ-30% מסך המאזן. יצויין, כי במהלך התקופה שילמה החברה דיבידנד בסך של כ-5 מיליון שקל, כחלק ממדיניות לחלוקת 50% מהרווח השנתי, עליה הצהירה בחודש מאי. בקופתה של החברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך כולל של כ-68 מיליון שקל.

בשנת 2006 רכשה אורתם-סהר את עסקי הבנייה של קבוצת מליבו ישראל, ומאז החלה לפעול גם בתחום הבנייה למגורים. כמו כן, החברה החלה לפעול לכניסתה לפרוייקטים בתחום האנרגיה ולקבלנות ביצוע בחו"ל.

אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר, אמר היום: "אנו עומדים ביעדים שהצבנו לעצמנו בעת ההנפקה, ובראשם הרחבת הפעילות בחו"ל, כפי שמשתקף בגידול המשמעותי בהכנסות ובצבר ההזמנות של החברה. במהלך המחצית התחלנו פעילות בבולגריה, ולאחרונה התחלנו גם בפעילות ברומניה, אשר להערכתנו יהוו לצד הפעילות בישראל את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה בשנים הקרובות".

אורתם סהר