אופנהיימר: גלולת ה-PillCam של גיוון - פוטנציאל צמיחה גדול אך לא תגיע להיקפים מהותיים בשנתיים הקרובות

חוזרים על המלצת "תשואת יתר" לאחר הדוחות הטובים שפירסמה החברה ; מעלים קלות את התחזית ל-2008- ול-2009, אולם נשארים עדיין בעמדה זהירה לגבי מניית גיוון

בית ההשקעות אופנהיימר, פירסם היום (א') סקירה מעודכנת על מניית גיוון אימג'ינג , לאחר פרסום הדו"חות הטובים ביום חמישי האחרון.

באופנהיימר חוזרים על המלצת "תשואת יתר" בעקבות הדוחות הטובים שפירסמה החברה: מעריכים כי נבעו כתוצאה מהמשך ההתקדמות בחדירה לשוק היפני, לצד השיפור ברווחיות הגולמית. כן מזכירים כי הנהלת החברה חזרה על תחזית ההכנסות והעלתה את תחזית הרווח השנתי לשנת 2008.

להערכת האנליסטים, הצמיחה בשנה הנוכחית והשיפור ברווחיות צפויים להגיע משני גורמים עיקריים - תוספת מכירות ביפן ועליית מחירים בארה"ב. כן מוסיפים כי פוטנציאל גלולת
PillCam COLON עדיין רחוק ממימושו בטווח של השנתיים הקרובות, מצב המקשה על צמיחת החברה בעתיד הקרוב.

האנליסטים מזכירים כי ההכנסות של גיוון אימג'ינג הסתכמו בכ-33.1 מיליון דולר, ועקפו גם התחזית באופנהיימר של 31.2 מיליון דולר. בנטרול רווחי הון חד-פעמיים מהסדר משפטי עם אולימפוס, רשמה החברה רווח נקי של 2 סנט למניה, בדומה לתחזית הקונצנזוס ומעל התחזית באופנהיימר. הרווח הגולמי עלה ל-75.5% עקב מספר קטן של מבצעים המורידים את מחירי המכירה של מוצרי החברה.

המכירות בשוק האמריקאי צמחו בקצב שנתי של כ-7% והיוו נתח של כ-60% מסך ההכנסות של גיוון. ואילו המכירות באסיה הוכפלו לעומת הרבעון המקביל, לאור המשך החדירה לשוק היפני.

האנליסטים מציינים כי לאחר דחיית אישור ה-FDA לגלולת ה-PillCam COLON של גיוון בתחילת השנה, החליטה הנהלת החברה להתמקד בפיתוח הדור החדש של הגלולה, לאבחון המעי הגס. המוצר החדש צפוי להגיע לשוק האירופאי בסוף 2009 ולהערכת האנליסטים באופנהיימר, אינו צפוי לתרום השפעה מהותית להכנסות עד 2010.

לסיכום, באופנהיימר מעלים קלות את התחזית ל-2008- ול-2009, אולם נשארים עדיין בעמדה זהירה לגבי מניית גיוון. זאת עקב השקת גלולת אבחון המעי הגס שמהווה פוטנציאל צמיחה גדול, אך איננה צפויה להגיע להיקפים מהותיים בטווח של השנתיים הקרובות.