גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בתיאבון: "גלובס" מסמן את 10 ארוחות הבוקר הטובות ביותר בישראל

(עדכון) - בשנים האחרונות הפכה ישראל למעצמה קולינרית בתחום ארוחות הבוקר ; לאן כדאי לנסוע מיד אחרי הקפה הראשון?

התענגתם על ארוחות בוקר ישראליות טובות יותר מאלו שכאן? שתפו בטוקבקים :)

1. גיליז - בגלל הרוח

האנגר 25, נמל ת"א. טלפון: 03-6057777 ; ארוחות הבוקר מוגשת בין השעות 10:00 ל-17:00

לאחר שבילתה במדרחוב חשוך הים שבירושלים, העתיקה מסעדת "גיליז" את מיקומה ללוקיישן הכי תל-אביבי שיש - נמל תל-אביב. המקום, המתברך בתפאורה טבעית של תכול הים עם מפרשיות לבנות ברקע, מציע לאורחיו תפריט ארוחות בוקר משובח, הכולל קוקטייל בכוס גבוהה, מאפי בוקר ולחמניות חמימות תוצרת בית, אומלטים דשנים וממולאים בכל טוב (כולל שרימפס) וכמובן גבינות, זיתים, ריבות, ירקות וקפה. מאחר שהארוחה מוגשת עד 17:00 אחר הצהריים, ניתן להתייחס אליה כאל ארוחת צהריים לכל דבר ולהתפרע על מנה כבדה יותר של ביצים ברוטב בשר, ירקות שורש ויין.

אווירה: סן פרנסיסקו על המים

פינוק מיוחד: פרנץ'-טוסט מבריוש עם בייקון

מרחב אינטימיות: סביר. אפשר לדבר בלי שיקשיבו לכל מילה

חנייה: בתשלום בנמל

2. Benedict Blvd - בגלל המבחר

שדרות רוטשילד 29, תל-אביב. טלפון: 03-6868657 ; ארוחות הבוקר מוגשות שבעה ימים בשבוע 24 שעות

סניף שני ומוצלח למה שנתפס כפנטזיה של חובבי ארוחות הבוקר - בית קפה שתפריטו מוקדש לארוחות בוקר המוגשות 24 שעות ביממה. הסניף השני של בנדיקט ממוקם על חורבות קפה סנטרל וצופה על שדרות רוטשילד. במקום קיים מבחר עצום של ארוחות בוקר, מחולקות לפי מדינות - אנגלית עם שעועית ונקניקיות, מקסיקנית עם צ'ילי קון קרנה, טקסס סטייל עם בשר וביצים וכמובן הישראלית המושקעת על נגזרותיה ושקשוקותיה. במחלקת המתוקים: פנקייקים, פרנץ'-טוסטים ולמי שמספיק מטורף כדי להגיע למקום בדיאטה, יש ארוחה בריאותית עם גבינות רזות, חביתת חלבונים ולחם קל.

אווירה: אורבנית

פינוק מיוחד: ביצים עלומות על מצע בריוש עם תרד ברוטב הולנדייז

מרחב אינטימיות: מצומצם יחסית, אם כי אפשר לשבת במרפסת הפנימית בשקט

חניה: איומה. עדיף לתפוס מונית מהיכן שאתם מגיעים

3. הוטל מונטיפיורי - בגלל הנהנתנות

מונטיפיורי 36, תל-אביב. טלפון: 03-5646100 ; ארוחת הבוקר מוגשת בין השעות: 7:00 ל-11:00. בשישי שבת עד 12:00

המקום החדש של רותי ומתי ברודו מצטיין כשאר המקומות שבבעלותם, בעיצוב מוקפד, בשירות מקצועי ובתפריט עם ניחוחות של חו"ל. ארוחת הבוקר המוגשת ב"סלון" המסעדה, על ספרייתה העשירה, או במרפסת הצופה על הרחוב, הינה מסוג "הרכב זאת בעצמך". בוחרים שתייה, ביצים, תוספות וגבינות ומשלמים על כל פריט בנפרד. למי שאין כוח לפאזלים על הבוקר מוצעת ארוחת בוקר קונטיננטלית כמיטב המסורת האירופית של לחמניות, חמאה, ריבה, מאפים, פירות, יוגורט ושתייה, או ישראלית של ביצים, ירקות, דגים מעושנים ואפילו קפה וייטנאמי. הכלים נאים, חומרי הגלם משובחים וישיבה במקום מספקת את אחד המפלטים הכי נעימים שיש.

אווירה: נהנתנית

פינוק מיוחד: ביצים מקושקשות עם סלמון מעושן

מרחב אינטימיות: גבוה מבחינת הסדרי הישיבה אבל קחו בחשבון שמדובר במקום החם החדש של הברנז'ה

חניה: בעייתית. באחד מחניוני הסיטי היקרים להחריד

4. קפה לו - בגלל פאריז

בלפור 18, תל-אביב. טלפון: 03-6207277 ; ארוחות הבוקר מוגשת בין השעות 8:00 ל-23:00. סגור בשבת

אם סימון דה בובואר וז'אן פול סארטר היו מתגוררים בתל-אביב, קפה לו היה לבטח המקום שבו הם היו יושבים להגות ולכתוב. המקום קטן ומרוהט ברומנטיות משובבת עין, וארוחות הבוקר המוגשות בנדיבות עד שעות אחר הצהריים, פשוט משגעות. בתפריט: ארוחות בוקר בסגנון צרפתי של קרואסונים, בריושים מלוחים ומתוקים ולחמים מענגים, ריבות תוצרת בית, גבינות צרפתיות ואומלטים מעניינים כמו: אומלט סנט מור וחרדל קסיס או אומלט בונפרטה עם ריבת פטל וגבינת סנט מור. הכול מוגש בכלים ענוגים ומצויצים כמו בבית של סבתא אירופאית נכבדה.

אווירה: שכונתית

פינוק מיוחד: קרואסון מורין עם חביתה ואמנטל

מרחב אינטימיות: מצומצם. אפשר לשבת בפנים או בגינה הקטנה שבחוץ

חניה: זוועה. בכחול-לבן או באחד החניונים הסמוכים

5. רוקח 73 - בגלל הפריטטה

רוקח 73, תל-אביב. טלפון: 03-7448844 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 8:30 ל-12:00

השף אייל לביא הגיח עם מקום חדש ומוצלח, המשקיף על שחקני הספורט הלבן שבמגרשי הטניס הסמוכים. לאחרונה התווסף לתפריט הצהריים והערב תפריט ארוחות בוקר מושקעות במיוחד, הכולל פריטטה (המכונה טורטייה) עשויה על מתקן מיוחד, שעליה ניתן להעמיס פחות או יותר את כל הפנטזיות שלכם - החל מפטריות טריות ועד למיני נקניקים דשנים, נקניקיות מרגז, גבינות צרפתיות וירקות קלויים. אפשר גם הכול יחד. לכך מתווספת צלחת ובה מיני דגים מעושנים וגבינות וסלט ירקות קצוץ טרי, סלסלת לחמים מיוחדים, זיתים וקוקטייל אלכוהולי כדי להתניע את היום.

אווירה: עסקית פינוק מיוחד: אויסטרים עם כוס קווה, לחם כפרי וחמאה

מרחב אינטימיות: גבוה. אפשר לשוחח בנחת

חניה: בשפע וללא תשלום

6. סיטרה - בגלל הברנז'ה

רוזנבלום הרצל 18, סי אנד סאן. טלפון: 03-6996633 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות: 8:30 ל-12:00. שבת החל מ-9:00

לאחר שטורקיז הנפלאה שכנה במתחם סי אנד סאן בבדידות מזהרת, הצטרפה לפני מספר שנים מסעדת סיטרה והוכיחה, שמול הים יש עסקים לכולם. לנוף המצועצע של ים כחול ומפרשיות לבנות מצטרף עיצוב מושקע, קהל עסקי-אופנתי ותפריט ארוחות בוקר חביב, המבוסס על סגנונות ארוחות בוקר מרחבי העולם - טורקית עם בורקס וביצה, איטלקית עם פריטטת פלפלים קלויים, צרפתית עם פרנץ'-טוסט מלחם פאן דמי מתקתק וכמובן ישראלית, בריאותית ועוד. הכול מוגש עם קפה משובח שמאפשר לפקוח את העיניים ולראות מי יושב עם מי.

אווירה: אסקפיסטית

פינוק מיוחד: מאפים ולחמים מצטיינים ממאפיית המסעדה

מרחב אינטימיות: אם מתעקשים אפשר לשמוע את פרטי העסקה בשולחן שליד

חניה: מגרש חניה סמוך בתשלום

7. ZUNI - בגלל הבייקון הירושלמי

כתובת: יואל משה סלומון 15 ירושלים. טלפון: 02-6257776 ; פתוח 24 שעות ביממה. ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 7:00 ל-12:00. בשישי-שבת עד 16:00

אחת מארוחות הבוקר המפוארות בירושלים מוגשת בבראסרי Zuni, השוכן בבית יפה במדרחוב המתויר יואל משה סולומון שבנחלת שבעה. בעלי "זוני" הם תל-אביבים לשעבר, מה שאומר שגם העיצוב תל-אביבי בהשראת הבראסרי. ארוחת הבוקר של זוני מבוססת כולה על אוכל שנעשה טרי במקום - החל מהגרבלקס הכבוש, דרך הריבות המצוינות ועד הלחם והבריושים שנאפים במקום. "זוני" הוא אחד המקומות היחידים בעיר שמגיש בייקון ושאר מטעמים לא כשרים ולכן תוכלו לשבת שם גם על ארוחת בוקר של ביציות עין כתומות עם בייקון או נקניקיות. יש גם "קרוק מאדאם" נוטף גבינת אמנטל מותכת, בייקון וביצת עין או "קרוק מיסיה" עם גרבלקס, שמנת, גבינת אמנטל וביצת עין, וכמובן ארוחת בוקר קלאסית. את הכול אפשר להטביע בקיר רויאל, מימוזה או קפה חזק של מאורו ולשמוח שיש גם מקומות לא כשרים בירושלים.

אווירה: תל-אביבית ירושלמית. (מסתבר שיש דבר כזה)

פינוק מיוחד: פרנץ'-טוסט עם פירות טריים וקרם פרש

מרחב אינטימיות: מעולה, בזכות הפרדה בין שני חללים

8. נתנאל - בגלל המרחבים

מושב סגולה 17 (בין צומת קסטינה לפלוגות). טלפון: 08-8609999 ;ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות: 9:00 ל-12:00. בשישי עד 14:30. שבת סגור. כשר

מסעדת נתנאל שייכת לז'אנר המקומות הצצים בעיבורם של מושבים חקלאיים. באזור הדרום, שבו מספר מועט יחסית של מסעדות ובתי אוכל, נתנאל הוא אופציה קולינרית בהחלט ראויה בזכות גינה גדולה ויפה, עיצוב מושקע ותפריט חלבי מגוון ועשיר (יש גם מסעדה בשרית צמודה). הקהל במקום מורכב מבני המושבים מסביב ואנשי ההיי-טק של קריית גת הסמוכה. ארוחות הבוקר בנתנאל מפנקות ועשירות וכוללות אומלטים מתפקעים מתוספות שתבקשו, מבחר גבינות, טחינה, ירקות, זיתים סורים, לבנה, סלט טונה, טאפאסים, ריבות ולחם הבית בהתאם לסוג הארוחה שבחרתם. יש כמובן גם שקשוקות, גרנולות מסוגים שונים, טוסטים, קפה, מיץ וכל האביזרים הנלווים של ארוחות בוקר. כראוי למסעדות בפריפריה, המנות נדיבות ועצומות בגודלן.

אווירה: כפרית

פינוק מיוחד: שושנת סלמון מעושן בעיטור קוויאר מרחב אינטימיות: עצום

חניה: בשפע ובחינם

9. משק ברזילי - בגלל האורגניות

בכניסה למושב ירקונה (ליד הוד השרון). טלפון: 09-7453935 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 8:00 ל-12:00. סגור בשבת

משק ברזילי הוא מובלעת ירוקה ופסטורלית, הממוקמת בפאתי הוד-השרון. המקום מציע חוויה אורגנית-בריאותית, אך טעימה ומתחשבת גם באלה שאינם מגומעי עשב החיטה. ארוחות הבוקר של ברזילי מושקעות מאוד ומצטיינות ברכיבים שכמעט כולם תוצרת בית - החל ממיצי פירות וירקות סחוטים במקום, ועד גרנולה וחלבה שקשה להפסיק לנשנש.

גם ארוחת הבוקר הישראלית אינה שגרתית וכוללת חביתת עלים, ממרחים וסלטים בפנכות קטנות, לחם מחיטה מלאה וסלט רענן מירקות הנקטפים בשדה שמולכם. למעיזים יותר יש ארוחת בוקר אסיאתית עם ביצים בחלב קוקוס, סלט שורשים והמון ירקות ירוקים. הקפה הנלווה נעשה מפולים אורגניים וקרקורי התרנגולות ברקע מהווים יופי של פתיח לבוקר.

אווירה: שלווה

פינוק מיוחד: פנקייק חיטה מלאה עם ריבה וחלבת הבית

מרחב אינטימיות: גבוה מאוד ליושבים בזולות שבחוץ

חניה: מגרש חניה צמוד ללא תשלום

10. קפה לואיז - בגלל בעלת הבית

מוריה 58, חיפה. טלפון: 04-8349950 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 8:00 ל-13:00

קפה לואיז שעל ציר מוריה שבכרמל הוא אחד מבתי קפה רבים הפזורים לאורך השדרה המוצלת והמוגבהת, שפיסות תכולות של ים מבצבצות מבין פינותיה. קפה לואיז הוא קפה בהיר ומרגיע שבו יושבים חיפאים מביני עניין ושוחרי בריאות ואיכות. בעלת המקום היא דפנה הכהן, אחות לשעבר במקצועה, שהגשימה חלום להאכיל את אורחיה.

האוכל המוגש בקפה לואיז הוא אורגני-טבעי וכמותו תפריט ארוחות הבוקר המציע ביצים אורגניות עם תוספות או עלומות על לחם שיפטה על מצע עלי מנגולד, טחינה אורגנית, דפי אורז ממולאים בקינואה ובסלמון, ממרח טופו, ריבות וממרחים ולחמי בריאות הנאפים במקום. אם תשבו בחוץ, תוכלו ליהנות גם מהבריזה המנשבת מכיוון הים.

אווירה: חיפאית שכונתית

פינוק מיוחד: קדאיף גבינות עיזים

מרחב אינטימיות: נעים

חניה: כחול-לבן ברחובות סמוכים

התענגתם על ארוחות בוקר ישראליות טובות יותר מאלו שכאן? שתפו בטוקבקים :)

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press, Nathan Howard

ארה"ב: מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית ירד ל-2.8%, כצפוי

מדד ה-PCE החודשי ירד ל-0.3% לעומת 0.5% בחודש שעבר ● מזרחי טפחות: "אי ההפתעה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי" ● היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8% ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

לוחם אגוז נהרג ו-16 נפצעו בדרגות שונות בדרום רצועת עזה

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ●  גורם אמריקני: ישראל שיתפה עם ארה"ב חלקים מסוימים מהתוכנית ההומניטרית שלה ברפיח  ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד