בארזים נפלה שלהבת נוספת: נדרשת לשלם שומה בשיעור 25% על הכנסות מדיבידנד רעיוני בסך 138 מיליון ש' ב-2006

פקיד השומה קבע כי רווחי החברות הבנות הזרות אשר לא חולקו יחשבו לדיבידנד רעיוני בחברה ; בנוסף הקטין פקיד השומה את היקף ההפסדים העסקיים של ארזים עד לשנת 2006 ; דעת החברה היא כי על שומה זו לפחות באופן משמעותי - והיא חולקת על השומה

לאחר שפרסמה דו"חות קשים ברבעון השני נוחתת על חברת ארזים מהלומה נוספת: החברה הודיעה היום (ב') כי במשרדה התקבלה היום בשעות הצהריים הודעה על שומת המס שנקבעה לחברה לשנת 2006. לפיה פקיד השומה קבע כי לחברה היו בשנת המס 2006 הכנסות מדיבידנד רעיוני, המסתכמות לכ-138 מיליון שקל בעבורם חייבת החברה מס בשיעור של 25%, המסתכם בכ-34.5 מיליון שקל.

השומה נובעת בעיקרה מהעובדה שפקיד השומה קבע כי חברות הבת של ארזים (ארזים גיברלטר, ארזים הולנד, אורסיני ואולימפיה) שנחשבות כחברות זרות על פי הגדרת סעיף 75ב' לפקודת מס הכנסה, רווחיהן - אשר לא חולקו באותה השנה - ייחשבו כדיבידנד בחברת ארזים.

בנוסף הקטין פקיד השומה את היקף ההפסדים העסקיים של ארזים עד לשנת 2006.

החברה פרסמה כי היא חולקת על השומה שהתקבלה ועל פי ייעוץ משפטי שהחברה קיבלה, דעת החברה היא כי על שומה זו לפחות באופן משמעותי. החברה ביקשה לציין כי בדוחותיה הכספיים לא קיימת הפרשה למס בגין השומה שנקבעה לשנת 2006.

נציין כי לאחר ירידה של יותר מ-80% במחיר המניה, בעיות עם שוכרים בבריטניה והורדת דירוג של מעלות, פירסמה בסיום השובע החולף חברת ארזים דו"חות גרועים לסיכום הרבעון השני. חברת הנדל"ן ארזים שבשליטת מאיר גורביץ', סיימה את הרבעון השני בהפסד של 96.6 מיליון שקל, לעומת רווח של 78.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ארזים נפגעה ממשבר הנדל"ן הפוקד את בריטניה ורשמה במחצית הראשונה של השנה ירידת ערך נדל"ן להשקעה בהיקף של 206.5 מיליון שקל: 77 מיליון שקל מתוכם בגין רשת של 64 בתי אבות, 73 מיליון שקל בגין רשת של 65 נכסים המושכרים לרשת מסעדות בשם "ליטל שף" ו-56.5 מיליון שקל בגין 6 נכסים המושכרים למפעלי מזון.

כמו כן, כמרבית חברות הנדל"ן נפגעה ארזים מהאינפלציה - הוצאות המימון זינקו ב-81% ל-104.8 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נחתך ב-74% מתחילת השנה בעקבות ההרעה בתוצאות וכן בשל התחזקות השקל מול האירו והליש"ט.