אזורים של בוימלגרין האריכה המועד להשלמת עסקת המלונות עם לורנס גלר

טרם מולאו כל התנאים להשלמת העסקה והצדדים הגיעו להסכמה להאריך את מועד השלמתה עד לסוף אוקטובר השנה ; במסגרת העסקה שהיקפה 29 מיליון דולר, יועברו חמישה מבתי המלון של אזורים לחברה משותפת בבעלות שווה של שני הצדדים

חברת אזורים של שעיה בוילמגרין הודיעה היום (ד') לבורסה כי בימים אלו הסתיים המועד האחרון שנקבע לקיום התנאים להשלמת עסקת המלונות בה התקשרה קבוצת בוימלגרין במארס השנה, עם לורנס גלר, במסגרתה יועברו חמישה מבתי המלון של אזורים לחברה משותפת בבעלות שווה של שני הצדדים.

כן נמסר בהודעה מהיום כי טרם מולאו כל התנאים שנקבעו להשלמת העסקה והצדדים הגיעו להסכמה להאריך את התקופה להשלמת העסקה, עד לסוף אוקטובר השנה.

נזכיר כי חברת אזורים תיירות חתמה במארס על ההסכם למכירת חלק מאחזקותיה במלונות שרתון ואקור, לקבוצת משקיעים שבראשה עומד טייקון המלונאות והנדל"ן, לורנס גלר. העסקה נחתמה לפי שווי של 139 מיליון דולר, והשלמתה היווה המשך למסע המימושים בו נקט בחודשים האחרונים בוימלגרין, במטרה לשפר את מבנה הנזילות של אזורים.

על פי ההסכם שנחתם עם גלר, יימכרו האחזקות במלונות לחברה המשותפת לפי שווי הגבוה בכ-30 מיליון דולר משווי רכישתם של חמשת המלונות בדצמבר 2006. העסקה כוללת את בתי המלון שרתון תל אביב, פלאזה ירושלים, מוריה קלאסיק ירושלים, מוריה קלאסיק ים המלח, ושרתון סיטי טאואר ברמת גן. בנוסף, נכללו בעסקה גם זכויות לניהול בתי המלון מרקורי תל אביב ומרקורי בת ים.

לחברת בתי המלון חובות בגין אשראי שהתקבל ממוסדות פיננסיים שונים - ביניהם בנק הפועלים, בנק דיסקונט ובנק לאומי - בהיקף של כ-81.5 מיליון דולר. עם השלמת העסקה ימכרו אזורים ובוימלגרין קפיטל את חברת המלונות ויעבירו את הזכויות לחברה חדשה בשם NEWCO שתהיה בבעלות שווה של הצדדים.

הרוכשים, קבוצת משקיעים בינלאומית מענף התיירות בראשות לורנס גלר, אמורה להעביר לחברה החדשה סכום של כ-28.7 מיליון דולר, השווה למחצית ההפרש שבין תמורת המלונות לבין חובות המלונות. הרוכשת תהיה אחראית לכך שבמועד ההשלמה יוסרו 50% מכל הערבויות, מכתבי הנוחות וכל ההתחייבויות שבוימלגרין והחברות שבשליטתו נתנו למוסדות פיננסיים.