המשטרה שוקלת לפתוח בחקירה נגד חדשות ערוץ 10 בחשד שחשפו זהות של קטין שעבר התעללות

במכתבי תלונה שהועברו למשטרה נטען כי בכתבות של חדשות ערוץ 10 נחשפה זהותו של קטין שהיה מעורב בפרשת ההתעללות לכאורה של הרב אליאור חן

פרקליט מחוז ירושלים ממליץ לשקול לפתוח בחקירה משטרתית כנגד חדשות ערוץ 10 בנוגע לשתי כתבות ששודרו בערוץ במהלך החודשים מאי-יוני, בעניין פרשת הילדים מירושלים שעברו התעללות לכאורה על-ידי אמם ועל-ידי הרב אליאור חן. המלצה זו הגיע לאחרונה לראש אגף חקירות ומודיעין של משטרת ישראל, ניצב יוחנן דנינו, כך נודע ל"גלובס".

המלצה זו באה בעקבות מכתב תלונה ששלחה היועצת המשפטית של אגף הרווחה בעיריית ירושלים, נטי שטיינברג, לדנינו, בו היא כותבת כי קיים חשד לעבירות לחוק הנוער כפי שנעשו על-ידי חדשות ערוץ 10 וכתבותיה של אושרת קוטלר בעניין. "על-פי סעיף 24 לחוק הנוער, פרסום שמו של קטין או כל דבר העשוי להביא לידי זיהויו של קטין או לרמוז על זיהויו באופן או בנסיבות שיש בהן כדי לגלות, מהווה עבירה פלילית שהעונש בצידה הוא שנת מאסר".

מכתב תלונה הגיע בעניין גם לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן. במכתב זה כתב ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד כי "אני מבקש את התערבותך הדחופה בשני מישורים: מניעת שידור חוזר של הכתבה והסרתה מאתר האינטרנט של הערוץ ועריכת בדיקה מקיפה בדבר נסיבות הראיון ללא הסכמת גורם מוסמך, ושידורה באופן שחשפה את זהותו של הקטין. עוד הוסיף קדמן, כי "מיותר לציין את החומרה הרבה של המקרה".

כאמור, במכתב ששלח פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, לדנינו הוא כתב כי "בהמשך לפנייתה של היועצת המשפטית של אגף הרווחה בירושלים ופנייתו של ד"ר קלמן מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הריני סבור כי יש לשקול לבחון את הדברים במסגרת חקירה משטרתית".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "העניין בטיפול מול נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, גיורא רוזן".