רכבת ישראל נערכת לחידוש העבודות בקו המהיר לירושלים

פירסמה מכרז לבחירת חברת הניהול שתפקח על ביצוע חלקו השני של הקו, בהיקף שנאמד בעשרות מיליוני שקלים

אף שטרם הושלמה בדיקת הכדאיות הכלכלית המחודשת, ברכבת ישראל, בניהול חקי הראל נערכים לחידוש העבודות להקמת הקו המהיר לירושלים. ל"גלובס" נודע, כי רכבת ישראל פרסמה אתמול (ה') מכרז לבחירת חברת הניהול שתפקח על ביצוע חלקו השני (קטעים ב' וג') של הקו המהיר בירושלים.

ההצעות למכרז יוגשו עד סוף אוקטובר 2008, מתוך הנחה שעד אז תתקבל ההחלטה בעניין הקו המהיר. היקף המכרז נאמד בעשרות מיליוני שקלים. עקב מורכבות הפרויקט, נדרש ניסיון בניהול פרויקט תשתית בהיקף של מיליארד שקל לפחות. קטעים ב' וג', מכפר דניאל דרך שער הגיא ועד למבשרת ציון, הם הגדולים והמורכבים ביותר בפרויקט הקו המהיר לירושלים, ועלותם שלהם נאמדת ב-2-3 מיליארד שקל.

החלטת הרכבת לצאת במכרז לבחירת חברת הניהול באה כחודש בלבד לאחר החתימה על הסכם הפיתוח החדש עם משרד האוצר בהיקף של כ-29.5 מיליארד שקל עד סוף 2012. על רקע חריגה של כ-2 מיליארד שקל (מ-3.8 ל-6 מיליארד שקל) בעלות הקו המהיר לירושלים נקבע כי המשך ביצועו יהיה כפוף לבדיקת כדאיות כלכלית.

אורך חלקו השני של הקו המהיר לירושלים הוא כ-30 ק"מ, מהם 20 ק"מ במנהרות. החלק המורכב ביותר בפרויקט הוא כריית המנהרות שבין שער הגיא למבשרת ציון, שתבצע חברת שפיר הנדסה שבשליטת משפחת שפירא.

ל"גלובס" נודע עוד, כי ברכבת נערכים גם לחידוש העבודות להקמת תחנת הרכבת הקרקעית בבנייני האומה בכניסה לירושלים. ברכבת ישראל מאשרים את הפרטים, אך מבהירים כי פרסום המכרזים לא נוגד את הסכם הפיתוח: "הרכבת פועלת על פי הסכם הפיתוח שנחתם מול משרד האוצר".