איזי בורוביץ' התפטר מתפקידו כיו"ר אל על; אמנון ליפקין שחק מונה למחליף זמני

כך נודע ל"גלובס" ; בשבועות האחרונים מנסה דדי בורוביץ' להביא לסיום כהונתו של איזי ; בורוביץ' ימשיך להיות חבר במועצת הדירקטוריון

איזי בורוביץ' הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר אל על - כך נודע ל"גלובס". במקומו מונה אמנון ליפקין שחק כיו"ר זמני עד למינוי קבוע. חילופי התפקידים יכנסו לתוקף בראשית דצמבר 2008. יחד עם זאת, ימשיך בורוביץ' לכהן בתפקיד דירקטור בחברה.

עוד החליט הדירקטוריון על מינויו של יודי לוי לתפקיד סגן יו"ר דירקטוריון נוסף לתמי מוזס בורוביץ', אשתו דדי בורוביץ' ולפעול למינוי מנכ"ל פרטנר לשעבר, עמיקם כהן, לתפקיד דירקטור בחברה. על פי הערכה, מטרת המהלך היא להביא בסופו של דבר למינויו של כהן לתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

כזכור, בורוביץ' דרש לחלט ערבות בנקאית של אחיו, דדי, בגובה חצי מיליון דולר, זאת בשל אי מימוש האופציה לרכוש את מניותיו של איזי בכנפיים , בעלת השליטה באל על (כ-40%).

בורוביץ' הודיע על כוונתו לעזוב את אל על במאי 2008 במסגרת עסקה לפיה התחייב, אחיו התאום, דדי בורוביץ' לרכוש את מניותיו בחברה. ששני האחים חתמו על הסכם האופציה ביניהם, לפיו מתחייב דדי לרכוש את מניותיו של איזי בכנפיים לפי שווי חברה של 145 מיליון דולר, נתן דדי ערבות בנקאית בגובה חצי מיליון דולר, להבטחת ההסכם עד התאריך שנקבע בחוזה - ה-31 באוגוסט.

ואולם, במהלך ספטמבר 2008 הודיעו האחים שלא יממשו את העסקה. לדעת גורמים בענף התעופה, הסיבה לכך היתה חסר יכולתם של האחים להגיע להסכמה על הסכום שישלם דדי לאיזי תמורת המניות בעיקר על רקע הירידה בשוויון של מניות אל על בתקופה האחרונה.

מאחר שדדי לא מימש את האופציה ובכך לכאורה הפר את התחייבותו, איזי פנה, כאמור, לבנק בדרישה לחלט את הערבות שקיבל מדדי להבטחת התחייבותו זו.

במאי 2008, אז סוכמה העסקה, המניות היו בשיא. כמה חודשים אחר כך, על רקע העלייה התלולה במחירי הדלק והידיעות על הקשיים הצפויים לענף התעופה בכלל, שווי המניות ירד ומכאן שגם כדאיות העסקה, לפחות לדדי בורוביץ'.

יש לציין, שבעת ההודעה במאי 2008 התכוון איזי בורוביץ' לפרוש לחלוטין מדירקטוריון החברה, בעיקר לאחר שפיזר במשך זמן רב רמזים על כך, שהוא בעצם מעוניין לצאת מהשותפות המשפחתית, שהפכה עם השנים למעיקה מאוד לשני הצדדים. בספטמבר 2008 אמנם הודיע איזי בורוביץ' שהוא חוזר בו מהודעתו, אך יחד עם זאת נשאר בתפקיד היו"ר.

ההודעה מהיום משנה שוב את מאזן הכוחות בחברה. חילופי היו"רים בחברה יגרמו, כפי הנראה, להישארותו של מנכ"ל אל על, חיים רומנו, בתפקידו, במיוחד על רקע העובדה שרומנו שימש בעבר בתפקיד המשנה של כהן בפרטנר.