מסתמן: אלשיך תקפיא את ההליכים נגד מילומור אך לא נגד פרדי רובינסון

אמרה לבא-כוחה של מילומור: "אל תחזרו על הבקשה הזו, בעלי מניות לא מקבלים הקפאת הליכים" ; נציג הכונס הרשמי הסכים להקפאה וכך גם בנק לאומי, לו חייבת מילומור כ-20 מיליון שקל ; בנק הפועלים התנגד וספג נזיפה

שופטת הפירוקים התל-אביבית, ורדה אלשיך, צפויה לתת צו הקפאת הליכים נגד קבוצת מילומור הציבורית, אך זה לא יכלול את בעל השליטה בה, פרדי רובינסון. כך מסתמך בתום הדיון שנערך הבוקר (א') במעמד הנושים המרכזיים, בו נכח גם רובינסון עצמו. אלשיך הודיעה כי החלטה תינתן במועד מאוחר יותר.

כזכור, בשבוע שעבר ביקשה מילומור, השולטת גם בקבוצת הנדל"ן רסידו, צו להקפאת הליכים ל-3 חודשים נגד כל חברות הקבוצה, וכן נגד חברה פרטית של רובינסון ונגד רובינסון עצמו, בגין חובות של כ-890 מיליון שקל. מילומור טוענת כי נקלעה למצוקה תזרימית אך אינה חדלת פירעון, שכן היקף נכסיה לפי המאזן הוא כ-1.23 מיליארד שקל.

השופטת אלשיך ציינה היום כי "זהו אחד המקרים הראשונים שבהם חברה מבקשת הקפאת הליכים מתי שבאמת צריך - ערב הקריסה - ולא נוקטת בשיטת הסמוך". בדיון התברר כי רובינסון ניהל בסוף השבוע מגעים עם רוב הבנקים בנוגע לבקשה.

נציג הכונס הרשמי הסכים להקפאה, בנימוק כי הבנקים חזו בדשדוש של מילומור במשך חודשים ארוכים, ואף אחד מהם לא רץ לבקש כינוס נכסים. "אני לא חושב שהחודשיים-שלושה הקרובים ירעו את מצבם", אמר נציג הכונס.

עוד התברר בדיון כי בנק לאומי , לו חייבת מילומור כ-20 מיליון שקל, הסכים להקפאה נגד הקבוצה ונגד רובינסון אישית. אלא שבכל הנוגע להקפאת הליכים נגד רובינסון עצמו, הבהירה אלשיך לבא-כוחה של מילומור, עו"ד שלום גולדבלט: "אל תחזרו אפילו על הבקשה הזו. בעלי מניות לא מקבלים הקפאת הליכים. אין חיה כזו, ולא תהיה".

עוד התברר כי הנושה הגדול ביותר של הקבוצה הוא בנק הפועלים , לו היא חייבת כ-490 מיליון שקל. הבנק התנגד להקפאת ההליכים ופרקליטו ספג נזיפה מאלשיך. "אתם נראים רע מאוד. אתם רוצים לחנוק אותם? אתם מתנגדים להקפאה, אבל למה להגיש בקשת כינוס? בשביל מה, מה קרה?"

מילומור חייבת לבנק הבינלאומי כ-120 מיליון שקל, מחציתם בחבות כספית והיתר בערבויות מכר ואכלוס. עו"ד גולדבלט עידכן כי בינתיים הגיע להסכמה עם הבינלאומי, המלווה את פרויקט "מצפה בית-שמש", שפרויקט זה ימשיך להתנהל כרגיל, שלא במסגרת ההקפאה. "הבנק והחברה יושבים כבר בימים אלה על תוכנית הסדר פרטנית לחברה ולפרויקט, שבה יפחתו כ-100 מיליון שקל מחובות החברה, וייוותרו עודפים של כ-50 מיליון שקלים מרווחי הפרויקט".

הוא שב והדגיש כי מילומור אינה חדלת פירעון אלא רק נתונה במחנק תזרימי. לדבריו, נוכח בעיות שונות של מילומור בשוק ההון ובמערכת הבנקאית, רובינסון "היה הבנק של החברה. רק בשנה האחרונה הזרים רובינסון 60 מיליון שקל מהונו האישי על אף המחנק התזרימי. בשבוע שקדם להקפאת ההליכים רובינסון השקיע 3 מיליון שקל נוספים על מנת שהחברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. הוא מביע את אמונו בשיקום החברה ומוכן להזרים גם היום 5 מיליון שקל נוספים על מנת שהליך ההקפאה יוכל לצאת לפועל".

פרקליטם של 78 מעובדי החברה הודיע כי הם תומכים בשלב זה בהקפאת ההליכים. "הקבוצה מציעה החזר של 100% מהחובות לכלל הנושים, לרבות העובדים. אני לא זוכר מקרה כזה שגם לספקים מציעים 100% מהחובות", נימק. (פש"ר 2548/08).