המתנקשים בנסים אלפרון זוכו מחמת הספק מניסיון רצח של השוטר שנפגע מהירי

אמיר סנקר ואיתן גרלה, שניסו לחסל את נסים אלפרון והסתבכו בקרב יריות ברמת-גן, הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע, אחזקת נשק וסיכון חיי אדם - אך זוכו מניסיון רצח של השוטר שעמד בדרכם

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

אמיר סנקר ואיתן גרלה, שניסו לחסל את נסים אלפרון והסתבכו בקרב יריות בלב רמת-גן בצהרי היום, הורשעו הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בסעיפים של קשירת קשר לביצוע פשע, אחזקת נשק וסיכון חיי אדם - אולם זוכו מחמת הספק מניסיון רצח של השוטר שנפגע מהירי שביצעו.

המשטרה לא הצליחה להוכיח קשר בין הנאשמים לבין הירי בשוטר אלמוג, לא נמצאו תרמילים ולא נמצא הקליע. גם בדיקת המז"פ לא עמדה בנהלים, ולכן זוכו סנקר וגרלה מחמת הספק מניסיון לרצח שוטר בכוונה תחילה כדי לסלקו מהדרך.

במהלך הדיון בעניינם של השניים הועלו טענות קשות כנגד המשטרה: השופט כבוב אמר בדיון כי "עלו טענות כאילו המשטרה היא ארגון טרור, אבל התרשמתי שהמשטרה פעלה באופן מקצועי ותיעדה את מעשיהם של החשודים במשך 24 שעות ביממה".

הדיון בבית המשפט שפך אור על שיטות הפעולה בעולם התחתון: השופט חשף פרטים על המעקב של חוליית המחסלים אחרי אלפרון, האזנות סתר שביצעו כולל שימוש במילות קוד וכן קביעת מפגשים "מעוררי חשד", כך לדברי השופט.

אמיר סנקר (35) ואיתן גרלה (37) נעצרו במאי בשנה שעברה, בסיומו של קרב יריות בין שוטרים לעבריינים, שנערך ברמת-גן. השניים, יחד עם צעיר נוסף בן 21, היו בדרכם לחסל את ניסים אלפרון. כוח משטרה מהיאחב"ל ניסה לעצור את המכונית בה נסעו השלושה, ובמהלך ניסיון המעצר יצא אחד החשודים מהרכב ופתח באש לעבר השוטרים.

השוטרים, שהשיבו אש, פצעו את הצעיר בן ה-21, שמת כעבור זמן קצר מפצעיו. סנקר וגרלה נעצרו בסיום האירוע. לשניים יוחסו חשדות על ניסיון רצח, נהיגה ברכב גנוב, ניסיון דריסה, נשיאת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע.