מהומות בעיר עכו - אלימות בין יהודים לערבים עקב כניסת נהג ערבי לשכונה יהודית בערב יום כיפור; הכניסה לעיר סגורה

(עדכון) - מפכ"ל המשטרה מסתובב ברחבי העיר ; הנהג כינה את האירוע "פוגרום אמיתי", והוסיף: "אם לא הייתי מבריח את הילד שלי משם, שהיה באוטו, בטוח שעכשיו הוא היה מת"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

מהומות בעיר עכו - ניקוב צמיגים, ניפוץ שמשות מכוניות ונזק לרחובות. הכל החל בערב כיפור (ד'), כאשר רכב של משפחה ערבית נכנס לשכונה מעורבת בעיר. לדברי הנהג, הוא רצה לדבר על סידורים לחתונה עם משפחה אחרת שגרה בשכונה - דבר שהביא לכך שרגמו את מכוניתו באבנים.

הנהג כינה את האירוע "פוגרום אמיתי". עוד הוסיף כי "אם לא הייתי מבריח את הילד שלי משם, שהיה באוטו, בטוח שעכשיו הוא היה מת".

בה בעת, בעכו העתיקה החלה להשתולל שמועה כי הנהג הערבי נהרג מה שהביא ליציאה של כמה עשרות ערבים לעבר השכונות היהודיות והתפתחות עימותים אלימים. מעל 100 מכוניות נפגעו, שמשות של חנויות נופצו, וגם מוקד מד"א בעיר נפגע.

כמה חשודים בהתפרעות ובגרימת נזק נעצרו.

מפכ"ל המשטרה הגיע הערב לעיר לבדוק את מצב המתיחות. נודע כי במהלך השעות האחרונות מתחוללות הפגנות ומהומות בעיר. נכון לעכשיו כל הכניסות לעיר חסומות.

שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו אמר: "האירוע של אתמול היה אירוע קשה, מיוחד, חריג שבו הוסתו מאות אנשים לבצע ממש פרעות. זאת ההזדמנות לבקש ממשטרת ישראל למצות עד תום את החקירה והטיפול באותם מתפרעים. יש כאלה שמנצלם את הבחירות לנסות ולהתסיס אנשים ולזכות בקולות".