9 מועדוני הכדורגל הבריטים הבורסאיים מחקו רבע משווים מפברואר

התשואה הממוצעת של מניות המועדונים עומדת היום על 29%-, לעומת 17% לפני 8 חודשים ; החוטפות הגדולות: סאות'המפטון וטוטנהאם עם תשואה של 45%- ו-42%- ; ארסנל מחקה 77 מיליון ליש"ט

אחרי ארה"ב, המשבר בשוקי המניות הגיע גם לצד השני של האוקיאנוס האטלנטי, במה שנחשב עד לא מזמן לאי של יציבות - המניות של מועדוני הכדורגל הבריטים. לאחר שבחודש פברואר השנה הגיעו לשיא כמעט כל 9 המניות של מועדוני הכדורגל הנסחרים בבורסות של לונדון, עם תשואה ממוצעת של 17%, הן מציגות היום, שמונה חודשים בלבד אחרי, תשואה ממוצעת של 29%- (ראו טבלה מצורפת).

שווי השוק הכולל שלה מועדוני הכדורגל הבורסאיים נכון להבוקר הוא 721 מיליון ליש"ט, לעומת 990.3 מיליון ליש"ט בחודש פברואר. מה שאומר שבשורה התחתונה הן מחקו למשקיעים כ-270 מיליון ליש"ט תוך פחות משלושה רבעוניים.

המניות שמציגות את התשואה השלילית הגבוהה ביותר מאז פברואר הן של סאות'המפטון וטוטנהאם, שרושמות 45%- ו-42%- בהתאמה. גם המניות של מועדוני הכדורגל הסקוטים הבכירים, סלטיק וגלזגו ריינג'רס, גרמו למפח נפש לא קטן למשקיעים שלהם, עם תשואה של 36%- ו-29%-, בהתאמה.

מי שנמצאת בין המניות שהציגו את התשואה השלילית הנמוכה ביותר היא ארסנל עם 13%-. עם זאת, ובשל גודלה, ארסנל מחקה למשקיעים את הסכום הגבוה ביותר מבין המועדונים הבריטים - כ-77 מיליון ליש"ט.


מניות בריטניה