בנק צרפתי הפסיד 600 מיליון אירו בגלל 4 מסוחריו שהימרו על עלייה בבורסה לפני המפולת

4 סוחרים של בנק גרופ קאסה ד'אספרן התעלמו מהגבלות הגודל של הבנק - וגילו שאינם יכולים לסגור את הפוזיציות שלהם בשל המפולת בשבוע שעבר

שרת האוצר הצרפתיה, כריסטין לגארד, הורתה ביום ו' על חקירה של גרופ קאסה ד'אספרן, בנק החיסכון ההדדי (בבעלות תיאורטית של הלקוחות) השלישי בגודלו בצרפת, אחרי שהבנק דיווח על הפסד של 600 מיליון אירו כתוצאה משערוריית מסחר.

בהודעת הבנק נאמר שצוות של סוחרים שלו התעלם מהגבלות הגודל שהרשה הבנק ומהנחיות למסחר זהיר כאשר הוא סחר בחשבונות הנוסטרו שלו. לפי מקור יודע דבר, ארבעה סוחרים של הבנק הימרו על עלייה בשוק המניות, וגילו שאינם יכולים לסגור את הפוזיציות שלהם בגלל המפולת שנרשמה בשוק בשבוע שעבר.

הארבעה פוטרו או הועברו לתפקידים אחרים. בכיר ותיק בבנק, שמשמש כסגנו של ג'וליאן קאמורה, מנהל יחידת מימון וניהול הסיכונים, הושעה מתפקידיו בבנק, לפי ההודעה הרשמית.

שרת האוצר לגארד אמרה שהיא "כועסת, כועסת מאד" למשמע החדשות, אך היא הוסיפה שלהפסד לא תהיה השפעה על איתנותו הבסיסית של הבנק.

ממשלת צרפת מעורבת במאמצים לשקם את אמון השווקים באמצעות מסגרת של 360 מיליארד אירו שתערוב לחובות הבנקים, ביחד עם קרן הזרמת הון בסך 40 מיליארד אירו.

לגארד אמרה שהחקירה תנוהל על ידי המפקח על הבנקים, במטרה להבטיח שכל הבנקים יצייתו להוראות המפקח. ההחלטה אם להעניש את הבנק תהיה בידי הנשיא ניקולה סרקוזי, אם יהיה צורך בסנרציות כלשהן, אמרה השרה.

קאסה ד'אספרן הוא הבנק הצרפתי השלישי שמפסיד כספים בנסיבות חריגות בתוך קצת יותר משנה. בינואר השנה, סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, הכריז על הפסד של 4.9 מיליארד אירו שנבע מעסקאות לא מורשותש ביצע ז'רום קרביאל, סוחר בבנק. בספטמבר 2007 חשף קרדיט אגריקול, גם הוא אחד הבנקים הגדולים, הפסד של 250 מיליון אירו שגרם לו וחר אחד בחטית בנקאות ההשקעות שלו בניו יורק.

קאסה ד'אספרן, שמנהל שיחות מיזוג עם גרופ בנק פופולייר כדי להקים את הבנק הקמעוני השני בגודלו בצרפת אחרי קרדיט אגריקול, מסר שהונו העצמי עולה על 20 מיליארד אירו, ושההפסד לא השפיע על "איתנותו הפיננסית".