הבלאגן באמריס נמשך: מחצית מחברי הדירקטוריון התפטרו

העדיפו להתפטר "בגין מחלוקות שבין הטוענים לבעלות או לשליטה על החברה"

הרוחות באמריס, בשליטת (75%) ארקדי גאידמק, אינן נרגעות: מחצית מחברי הדירקטוריון התפטר אמש, על רקע הסכסוך שבין גאידמק לבין משפחת ויליגר.

הדירקטורים שהתפטרו הם: אליעזר (מודי) זנדברג, ח"כ לשעבר ממפלגת צומת, שלמה רוטמן, שכיהן בעבר כיו"ר חברת החשמל ואוסיף, ואבינועם דגן.

שלושתם מונו על ידי גאידמק ונמצאים כיום במצב בעייתי, שבו בעל השליטה מצפה שיפעלו לטובתו ולכן העדיפו להתפטר "בגין מחלוקות שבין הטוענים לבעלות או לשליטה על החברה", כך לשון ההודעה לבורסה.

בשבוע שעבר טען גאידמק באמצעות בא כוחו, עו"ד יוסי שגב, כי העסקה לרכישת אמריס, שנחתמה ביוני 2007, היא "הטעיה ואפילו עושק" ודרש לבטל את רכישת השליטה בחברה.

בעלי השליטה לשעבר באמריס טענו כי גאידמק ביצע בדיקת נאותות, והוא עדיין לא שילם עבור מימוש אופציית הפוט שהוענקה לו לפני יותר משלושה חודשים. בגין הפרת אופציה זו הוגשה נגד גאידמק תביעה ביוני 2008 על סך 78 מיליון שקל, ואף הוטלו עיקולים על נכסיו.

כזכור, גאידמק רכש את השליטה באמריס תמורת כ-40 מיליון דולר, במסגרת מסע הרכישות האגרסיבי שניהל בבורסה בתל-אביב. החברה פועלת בעיקר בתחום תחנות דלק באמצעות חברת הבת, פטרו גרופ (61.6%), שמניותיה נסחרות בבורסה.

בנוסף להתפטרות מאמש גם מנכ"ל החברה, אלעד קושניר, סיים את תפקידו בתחילת החודש, ואביו, לוי קושניר, שהוא יו"ר הדירקטוריון משמש כעת גם כממלא מקום המנכ"ל.

כמו כן, בספטמבר הודיעה אמריס על מינוים של שני דירקטורים: צבי עמית, לשעבר מנכ"ל גאון סחר, ואריה רמות, בעל רמות בית השקעות. לולא שני המינויים הנ"ל, מהלך ההתפטרות הנוכחי היה מותיר את קושניר לבדו בדירקטוריון.