הקו המהיר לירושלים שוב מתעכב בשל מחלוקת בין הרכבת לחברה המתכננת

המחלוקת בין הצדדים נעוצה בדרישה של אמי מתום לעדכון תנאי התשלום ; אמי מתום מבצעת כיום את התכנון ההנדסי והסטטוטורי של הפרויקט ; היקף חוזה התכנון המקורי נאמד ב-40-50 מיליון שקל

מחלוקת שפרצה באחרונה בין רכבת ישראל לחברת ההנדסה שמתכננת את הפרויקט - אמי מתום מעכבת את המשך התכנון המפורט של קו הרכבת המהיר לירושלים. כך נודע ל"גלובס".

המחלוקת בין הצדדים נעוצה בדרישה של אמי מתום לעדכון תנאי התשלום. אמי מתום מבצעת כיום את התכנון ההנדסי והסטטוטורי של הפרויקט. היקף חוזה התכנון המקורי נאמד ב-40-50 מיליון שקל.

בענף התחבורה מציינים, כי באמי מתום ביקשו מהרכבת בראשות המנכ"ל חקי הראל לעדכן את התשלומים לגבי עבודות שלא נכללו בחוזה המקורי, זאת על רקע השינויים שבוצעו בתוואי. לאחר שהרכבת סירבה, הודיעה אמי מתום כי תבצע רק עבודות שנכללו בחוזה המקורי.

בעקבות המחלוקת, אמי מתום הפסיקה להעביר בשבועות האחרונים מסמכים לוועדות התכנון. כתוצאה מכך, מתעכבת תשובת הרכבת לגיבוש החלופה הסופית למנהור הרכבת המהירה לירושלים.

בשבוע הבא צפויה להיערך פגישה בין סמנכ"ל התשתיות ברכבת, יריב כץ, לראשי אמי מתום בניסיון ליישב את המחלוקת.

ביולי האחרון החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה למנות בודק עצמאי לבחינת החלופה הסביבתית למנהור הרכבת המהירה לירושלים. מדובר בהצעת רשות הטבע והגנים לאיחוד שתיים מתוך שלושת המנהרות בפרויקט למנהרה אחת באורך של 13 ק"מ, תוך ביטול הגשר בנחל ייתלה, ומזעור הפגיעה הקשה באיכות הסביבה.

חברת אמי מתום היא מחברות ההנדסה הגדולות בישראל בתחום תכנון וניהול פרויקטים בתחומי התשתיות. החברה מעורבת כיום בפרויקטים רבים בהם הרכבת הקלה בת"א וכביש רוחב 531. יו"ר החברה, מיכה ליאונוב מסר כי "החברה אינה נוהגת להתייחס לנושאים הקשורים ללקוחותיה בכלי התקשורת".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "מתקיים מו"מ בין רכבת ישראל ובין חברת "אמי מתום", שצפוי להגיע לסיכום בימים הקרובים". *