קבוצת שטראוס: חברת כוח-אדם הונתה אותנו באמצעות זיוף שעות עבודה של עובדיה

תובעת 3.6 מיליון שקל מחברת "ל.מ. עולם של כוח-אדם", ממנה הזמינה כוח-אדם למפעל בשדרות

קבוצת שטראוס טוענת כי נפלה קורבן למעשה תרמית, הונאה וגניבה בהיקף של מיליוני שקלים מצד חברת "ל.מ עולם של כוח-אדם" מהרצליה, ממנה הזמינה שירותי אספקת כוח אדם למפעל המלוחים של שטראוס בשדרות.

שטראוס טוענת בכתב תביעה על סך 3.64 מיליון שקל שהגישה נגד החברה, העוסקת באספקת כוח-אדם, כי זו גבתה ממנה שלא כדין מאות אלפי שקלים לחודש באמצעות זיוף סדרתי של דו"חות שעות עבודה והצגת מצגים כוזבים בעליל.

שטראוס טוענת כי לצורך מעשה התרמית עשתה הנתבעת שימוש במסמכים מזויפים וכן בחתימות וחותמות מזויפות של עובדי שטראוס. לדבריה, הנזק המצטבר שנגרם לה ממעשה ההונאה מסתכם במיליוני שקלים, והתביעה נועדה לחייב את הנתבעת בהשבת הכספים.

בכתב התביעה נאמר כי במהלך אוגוסט 2008 הגיע לשטראוס התראה מהמשטרה, לפיה הנתבעת מוציאה ממנה במירמה כספים באמצעות העסקת עובדים פיקטיביים וזיוף שעות עבודה של עובדיה.

לדברי שטראוס, מבדיקת כרטיסי העבודה של הנתבעת הסתבר כי אלה כוללים לפחות 45 כרטיסי עבודה פיקטיביים עם חתימה וחותמת מזויפים; דיווחי שעות עבודה של עובדים במועדים בהם המפעל היה סגור; וחותמות וחתימות של אחראי המשמרת מטעם שטראוס לאישור שעות העבודה של עובדי הנתבעת זויפו באופן סדרתי - נמצא כי לא אחת הופיעו חותמות וחתימות של אחראי משמרת במועדים בהם הוא היה בחופש, או מילואים או חופשת מחלה.

עשור של שירותים

שטראוס מציינת כי היא קיבלה שירותי כוח-אדם מהנתבעת החל מ-1998. היא מעריכה כי זו התבססה על דיווחי כזב בחיוביה יותר מ-3 שנים - כלומר בהיקף שיטתי של מאות אלפי שקלים בחודש.

לדברי שטראוס, היא מקבלת שירותי כוח-אדם מהנתבעת במפעלים רבים של הקבוצה ובימים אלה נערכת בדיקה גם בנוגע לדרישת התשלום שהוציאה הנתבעת לשטראוס במפעלים האחרים.

שטראוס מוסרת בכתב התביעה כי בשלוש השנים האחרונות מסתכם היקף התשלומים שלה לנתבעת בכ-20.5 מיליון שקל, כאשר מתוך סך זה שולם סך של 10.1 מיליון שקל בגין אספקת שירותי כוח-אדם למפעל בשדרות. שטראוס אומדת את סכום התביעה בסך של 5 מיליון שקל, מתוכו היא מקזזת סך של 1.36 מיליון שקל המוחזק בידה. היא מבהירה כי היא שומרת על זכותה לעדכן את סכום התביעה לאחר שיתבררו ממדיה המלאים של התרמית. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2121/08).