האוצר וראשי האוניברסיטאות החליטו שלא להחליט: המו"מ על תקציב ההשכלה הגבוהה הסתיים ללא סיכומים

הצדדים סיכמו להפגש שוב, ולהעביר את הסוגיות שבמחלוקת לשר האוצר ; חלה הגמשה מסוימת בעמדת ראשי האוניברסיטאות, שהסכימו להזרים כ-100 מיליון מתוך 480 מיליון השקלים למטרות המותאמות למסקנות ועדת שוחט

המו"מ בין ראשי האוניברסיטאות, הועדה לתכנון ותקצוב והאוצר על תקציב ההשכלה הגבוהה הסתיים בלא סיכומים, הצדדים סיכמו להפגש שוב, ולהעביר את הסוגיות שבמחלוקת לשר האוצר.

יצויין כי חלה הגמשה מסויימת בעמדת ראשי האוניברסיטאות, שהסכימו להזרים כ-100 מיליון מתוך 480 מיליון השקלים למטרות המותאמות למסקנות ועדת שוחט (קרנות מחקר, הגדלת מכסות סטודנטים לרפואה וכו').

עם זאת באוצר עדיין עומדים על הדרישה להעביר את כל הסכום למטרות יעודיות, בהתאם למסקנות דו"ח ועדת שוחט, בעוד שהאוניברסיטאות דורשות להעמידו לרשותן למטרות שוטפות (תפעול האוניברסיטה, תשלום משכורות וכו').

יצויין כי אתמול הודיע ראש הממשלה אהוד אולמרט, בפתיחת מושב החורף של הכנסת, כי בכוונתו להתערב על מנת להביא לפתיחת שנת הלימודים כסדרה. נכון להיום שנת הלימודים האקדמית תשס"ט שאמורה להפתח רשמית ב-2.11, נתונה תחת איום השבתה של ראשי האוניברסיטאות הדורשים לקבל 480 מליון שקלים, ללא התניות, לצורך פתיחת השנה.