הכוכבים של ביבי: הודיע על צירופם של בני בגין ומירי רגב לליכוד

(עדכון) - לשניים לא ישוריין מקום, והם יתמודד על מקום ברשימה לכנסת בפריימריז

במסגרת מאמציו לגבש רשימה אטרקטיבית לקראת הבחירות לכנסת ה-18, הודיע היום יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, על הצטרפותם של ח"כ והשר לשעבר, בני בגין ודוברת צה"ל לשעבר, מירי רגב, לשורות הליכוד. לשניים לא ישוריין מקום ברשימת הליכוד לכנסת והם יתמודד על מקומם בפריימריז.

הבוקר התקשר בגין, המכהן כראש המכון הגיאולוגי, לשר התשתיות, בנימין בן אליעזר, והודיע לו על כוונתו לסיים את תפקידו לקראת החזרה לחיים הפוליטיים.

בגין, בנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, קיים בימים האחרונים סדרת פגישות עם יושב-ראש המפלגה, בנימין נתניהו, בתיווכו של חבר הכנסת ראובן ריבלין שבסיומה החליט להכריז על חזרתו לחיים הפוליטיים.

בגין עזב את הזירה הציבורית מיד אחרי הבחירות לכנסת ה-15 בשנת 1999 ושב לעסוק בגיאולוגיה, תחום התמחותו ואף מונה לראש המכון הגיאולוגי. בגין כיהן כח"כ החל מ-1988 ובממשלת נתניהו ב-1996 כיהן כשר. בינואר 1997 הוא התפטר מתפקידו לאחר שהצביע נגד הסכם חברון. בשנת 1998 פרש מהליכוד, ובבחירות 99 התמודד על ראשות הממשלה בראשות מפלגת ימין שנקראה "חירות התנועה הלאומית".

בליכוד בירכו על חזרתו של בגין לחיים הפוליטיים. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, אמר כי "בגין יהיה תוספת כוח אדירה לליכוד. הוא סמל לדבקות בערכים ובאידיאולוגיה, לניקיון כפיים ולניקיון דעת". ח"כ לימור לבנת הוסיפה כי "בגין הוא מהדמויות הערכיות, הישרות והמוכשרות במדינת ישראל ואין ספק שהוא יחזק מאוד את הליכוד לקראת המערכה הצפויה לנו".

מנגד, בקדימה תקפו את החלטתו של בגין להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת. "בגין לא חזר לליכוד, אלא הליכוד של ביבי חזר לבני בגין", אמרו. "כזכור, בגין פרש מהליכוד כדי להקים מפלגת ימין קיצוני. הליכוד מאמץ את דרכו של בגין, שמשמעותה שלילה של כל משא ומתן מדיני", הוסיפו.

בשעות הצהריים כינס נתניהו מסיבת עיתונאים משותפת עם רגב. דוברת צה"ל לשעבר אמרה כי "לאחר שנים של עשייה אינטנסיבית בצה"ל הגעתי לדרגה הגבוהה ביותר בצה"ל לנשים- תא"ל, יכולתי לנוח על זרי דפנה ולבחור לעשות לביתי.בחרתי לעשות לביתי, ביתי הוא מדינת ישראל". היא הוסיפה כי לא הובטח לה דבר. "אני מתמודדת כשווה בין שווים. לא בלי חששות, אך עם ביטחון שזה הדבר הנכון לעשות".

בתוך כך, במסגרת הרחבת רשימת הליכוד לכנסת ובניסיון להפוך אותה לאטרקטיבית יותר, פועל נתניהו לצרף לרשימת הליכוד גם את הרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, את חבר הכנסת לשעבר עוזי לנדאו, את יאיר שמיר- בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, וכן את השר לשעבר דן מרידור.