עתירה לבג"ץ: לאחד את הבחירות לכנסת ולרשויות מקומיות

מועמד לראשות המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל פנה לבג"ץ בדרישה לאחד את שני ימי הבחירות - על מנת לחסוך כסף רב שתבזבז המדינה, לדבריו, אם נלך פעמיים לקלפי

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

ב-11 בנובמבר יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, ו-3 חודשים לאחר מכן, ב-10 בפברואר, ייערכו הבחירות לכנסת ה-18. על-פי ההערכות, שתי מערכות הבחירות הללו יעלו למשלם המסים הישראלי מאות מיליוני שקלים. יש מי שחושב שאפשר לחסוך כסף רב: יעקב פילוסוף, המתמודד על ראשות מועצת כוכב יאיר-צור יגאל, הגיש היום (א') עתירה לבג"ץ, בה הוא דורש שהמדינה תאחד את מועדי הבחירות לכנסת עם הבחירות המוניציפאליות.

לדברי פילוסוף, קיום שתי מערכות בחירות ארציות, האחת לרשויות המקומיות והאחרת לכנסת, בתוך פרק זמן כה קצר - יהווה הוצאה כספית אדירה שתועמס על תקציב המדינה ללא כל הצדקה עניינית או אחרת, ותהווה מעמסה כלכלית בלתי נסבלת ומיותרת. "מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה בזבוז כה בוטה של משאבי ציבור", טוען פילוסוף.

לפיכך מציע העותר לאחד את שתי מערכות הבחירות - צעד שלדבריו הינו חיוני בכל היבט, במיוחד נוכח המשבר הכלכלי הנוכחי. פילוסוף מציין כי איחוד מועדי הבחירות עשוי להעלות את אחוז המצביעים.

במשרד המשפטים סירבו להתייחס לעתירה עד שתידון בבג"ץ.