פעיל בשוק ל"גלובס": "האג"ח הממשלתיות לא מגיבות לבחירת אובמה. סטיית התקן נמוכה"

המרווח בין האג"ח הממשלתיות בישראל ובארה"ב עומד על 2.72% ; שערי האג"ח הקונצרניות ממשיכים לעלות בתגובה לתוכנית ענתבי ; על ההנפקה והפידיון בתחום המק"מ: "השוק משעמם"

האם שוק האג"ח המקומי מגיב לבחירתו של אובמה לנשיאות? לשאלת "גלובס" אמר פעיל מקומי בשוק כי לא בהכרח. "השווקים די שקטים. קיימת סטיית תקן נמוכה מאוד של השוק".

"המרווחים בשחרים קצת נפתחו כיוון שהתשואה בארה"ב ירדה ובארץ התשואה היא יציבה", כלומר לא ירדה בהתאם. המרווח בין אגרות החוב הממשלתיות לא צמודות בריבית קבועה של ישראל וארה"ב עומד על 2.72%, מרווח גבוה למדי.

- האם אנחנו למדים מכך משהו?

"האווירה בשוק עדיין לא משופרת".

- מה לגבי פידיון המק"מ שחל היום וההנפקה המקבילה מאתמול?

"שוק המק"מים משעמם למדי היום. 8 מיליארד שקל נפדו היום ואתמול הונפק מק"מ 1119 בתשואה ברוטו של 3.76%. המחזור שם עומד כבר על 800 מיליון שקל. הייתה גם הנפקה של סדרה 0219 לשלושה חודשים". הסליקה הכספית הן של ההנפקה והן של הפדיון מתבצעת היום.

בכל מקרה, מציין הפעיל כי הזדמנויות ניתן למצוא בגילונים; "השערים שלהם מגלמים 0.9%-1% מעל מדד המק"מ", הוא אומר. לשאלת "גלובס", ציין הפעיל כי בולטים במיוחד בהקשר זה סדרות 0817 ו-2305 , במח"מים (משך חיים ממוצע, הזמן בו תוחזר ההשקעה במלואה מהחזרי קרן וריבית כאחד) של 0.15 ו-7.66 שנים, בהתאמה.

- מה לגבי האג"ח הקונצרניות?

"אג"ח החברות מתחילות לעלות בתגובה לתוכניתו של ענתבי", שתאפשר לגופים מוסדיים להחזיק באג"ח כאלו עד לפדיון בשיעור של עד 3% מנכסיהם ולא לשערך אותן בדו"חות כלפי מטה במקרה של ירידות שערים. כלל מדדי התל-בונד עולים.

[לפורטל הפיננסי] ; [לאתר אפיקים סולידיים]