גליל מדיקל מתמזגת לתוך חברת אנדוקר האמריקנית בעסקת החלפת מניות

העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2009 ; החברה הממוזגת תגייס 16.25 מיליון דולר ממשקיעים קיימים של אנדוקר ; המהלך יקנה לבעלי המניות של גליל 48% בחברה הממוזגת לעומת 52% לבעלי המניות של אנדוקר

גליל מדיקל, מפתחת ומשווקת טכנולוגיית הקריואבלציה (חיסול גידולים סרטניים באמצעות קור), מתמזגת עם חברת המכשור הרפואי אנדוקר מקליפורניה. המהלך ייעשה בצורה של החלפת מניות ויקנה לבעלי המניות של גליל 48% בחברה הממוזגת לעומת 52% לבעלי המניות של אנדוקר. מיד לאחר המיזוג, תגייס החברה הממוזגת 16.25 מיליון דולר ממשקיעים קיימים באנדוקר, במחיר של דולר למניה לעומת כ-1.25 דולר היום לפני ההודעה. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2009.

אלרון הבורסאית, הנסחרת בנאסד"ק ותל אביב, מחזיקה 21% מגליל מדיקל. משקיעים נוספים בחברה הם: פיטנגו, אינפיניטי, Astra, Investor AB, TM Partners, חברת לומניס, האיינג'ל חן בריר ואחרים.

גליל הוקמה ב-1997 ונחשבה בתחילת דרכה להבטחה גדולה בתחום הטיפול בסרטן. בהמשך הדרך נתקלה בקשיים בהחדרת המוצר לשוק, קשיים בהן נתקלו כל החברות בתחום. במחצית הראשונה של 2008 רשמה החברה הכנסות של 12.5 מיליון דולר ורשמה הפסד תפעולי של 7 מיליון דולר.

אנדוקר רשמה במחצית הראשונה הכנסות של 16 מיליון דולר והפסד תפעולי של 3.8 מיליון דולר. עם זאת, לדברי סמנכ"ל הכספים של אנדוקר מייקל ר. רודריגז, המיזוג צפוי לחסוך בעלויות ולהוביל את החברה הממוזגת ל-EBITDA חיובי תוך 18 חודשים.

את גליל מדיקל ייצגה בעסקה עורכת הדין עינת וידברג, שותפה במשרד ראב"ד מגריזו בנקל להב ושות' ואת אנדוקר ייצג עו"ד דני דילברי ממשרד גוטפרד ושות'.