על רקע ההודעה על הגדלת יתרות המט"ח של בנק ישראל: הדולר התחזק ב-1.78% ל-3.99 שקלים

גלובס tv שערו היציג של האירו נקבע בירידה של 0.27% ל-5.029 ש' ; בנק ישראל ימשיך לבצע רכישות בהיקפים של 100 מיליון ד' ביום וצפוי להגיע לרמת היתרות הרצויה שבין 40 ל-44 מיליארד דולר בתוך חודש עד שלושה חודשים

על רקע הודעת בנק ישראל אתמול בדבר הגדלת יתרות המט"ח שלו, פתח הדולר את חודש דצמבר בהתחזקות משמעותית ביחס לשקל. שערו של האירו, לעומת זאת, נחלש היום מעט ביחס לשקל.

המסחר המקומי בדולר התנהל במקביל להתחזקותו של הדולר בזירת המט"ח הגלובלית. במסחר העולמי במט"ח, האירו נחלש ב-0.62% ל-1.2610 דולר, והליש"ט מאבדת יותר מ-2.5% ל-1.4985 דולר.

העלייה החדה בשערו של הדולר השתקפה כבר אתמול במסחר באופציות על הדולר במסגרת הבורסה, לאחר הודעתו של בנק ישראל כי ימשיך להגדיל את יתרות המט"ח של ישראל ל-40 ל-44 מיליארד דולר.

למעשה סיים בנק ישראל לרכוש 10 מיליארד דולר, והגיע לרמת יתרות של 37 מיליארד דולר. אתמול עידכן בנק ישראל את גודל היתרות הרצוי כאמור ואת הרכישות ימשיך לבצע בהיקפים של 100 מיליון דולר ביום כך שהבנק צפוי להגיע לרמת היתרות הרצויה לו בתוך תקופה שתנוע בין חודש לשלושה חודשים.

נציין כי מאז החל בנק ישראל ברכישות המט"ח בחודש מארס, ובעיקר לאחר שהגדיל את הסכום היומי ל-100 מיליון דולר ביום בחודש יולי האחרון, חלה עלייה בשערו של הדולר מרמה של כ-3.2 שקלים בשפל לרמתו הנוכחית המצויה בקירבת 4 השקלים, עלייה של כ-25%.

היום פירסם בנק ישראל באופן רשמי את יתרות המט"ח לחודש נובמבר. הבנק המרכזי רכש בנובמבר 1.8 מיליארד דולר והיקף יתרות המט"ח מסתכם ב-36.83 מיליארד שקל. זהו היקף יתרות המט"ח הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות.

הבוקר כינס נגיד בנק ישראל מפגש עיתונאים בו התבטא לראשונה על רשת הביטחון: "אם התוכנית לא תהיה ממוקדת לפורשים בשנים הקרובות - אנחנו והדורות הבאים נשלם מחירים כבדים". סטנלי פישר: "קל מאוד לפתוח את התקציב ולתת הבטחות שיסכנו את עתיד המשק - ואת זה אסור לכולנו לעשות". בהתייחסות למחלוקות בין האוצר למשרד ראש הממשלה אמר הנגיד: "תוכנית האוצר סבירה וטובה; תוכניתו של היועץ הכלכלי לרה"מ, מנואל טרכטנברג. מטפלת באוכלוסיה יותר רחבה, אך העלות שלה דומה לעלות תוכנית האוצר" .

הדולר התחזק היום ב-1.78%, ושערו היציג נקבע ב-3.99 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע בירידה של 0.27% ל-5.029 שקלים.

פינוטק: הודעת בנק ישראל תומכת בהמשך התחזקות הדולר כנגד השקל

הודעת בנק ישראל כי ימשיך לרכוש דולרים בכדי להעלות את יתרות המט"ח לרמה של 40-44 מיליארד נתנה דחיפה נוספת למהלך ההתחזקות של הדולר אל מול השקל. הבוקר הזוג נסחר סמוך לרמות ה 4.0 שקלים אל מול הדולר כשברקע צניחה חדה ברווחי חמשת הבנקים הגדולים בישראל. התחזקותו של השטר הירוק בזירה הגלובלית גם היא תומכת בהמשך מסעו של הזוג צפונה אל עבר רמות ה 4.10.

[לאתר המט"ח]