לבקשת מיקי רוזנטל: עידן עופר יצהיר אילו חברות קשורות למשפחתו

כזכור, עופר הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד רוזנטל, בטענה לפרסום שקרים ורדיפה אובססיבית של משפחת עופר ; רוזנטל טען מנגד כי עופר "נוקט בבריונות משפטית במטרה לסתום פיות ולמנוע ביקורת לגיטימית"

בית משפט השלום בתל-אביב חייב את איש העסקים עידן עופר, מבעלי קבוצת האחים עופר, לפרט בתצהיר מיהם בני משפחתו ומהן החברות הקשורות אליו, שלטענתו נפגעו מרדיפתו של איש הטלוויזיה מיקי רוזנטל ("בולדוזר").

כזכור, עופר הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד רוזנטל, בטענה לפרסום שקרים ורדיפה אובססיבית של משפחת עופר. רוזנטל טען מנגד כי עופר "נוקט בבריונות משפטית, מנסה להלך עליי אימים ולהטיל דופי בעבודתי העיתונאית, מתוך מטרה לסתום פיות ולמנוע ביקורת לגיטימית ומתבקשת".

כתב התביעה של עופר מגולל שורה של אירועים שפגעו לטענתו ב"משפחת האחים עופר, ובכלל זה כנגד התובע, וכנגד קבוצת החברות שבבעלותם ו/או בשליטתם". רוזנטל ביקש שעופר יפרט במי מדובר, ועופר השיב כי רוזנטל יודע מיהם בני משפחתו והחברות שלהם, וכי הוא "מזוהה בציבור".

השופטת אביגיל כהן חשבה אחרת. "לא ברור לי מה פירוש המונח 'מזוהה בציבור'. על כל פנים, לא קיימת ידיעה שיפוטית בנוגע לזהותם של בני משפחת התובע וכן באשר לחברות הקשורות אליו. התובע יכול לתבוע רק בשמו, ואז הוא רשאי לגלות פרטים רק בנוגע אליו", אולם מרגע שטען כי התביעה פגעה במשפחתו ובעסקיו, "עליו להתכבד ולפרט, במה מדובר".

השופטת מתחה ביקורת על עופר, שהתבקש על-ידי רוזנטל (בבקשה לפרטים נוספים) לפרט האם הנזק לו הוא טוען הוא ממוני או לא ממוני. התשובה של עופר היתה: "לא רלוונטי בשלב זה של ההליך". כהן סברה כי זו "תשובה שאיננה סבירה כלל. הכיצד ניתן לטעון שפירוט הנזק אינו רלוונטי להליך? האם ניתנה החלטה בתיק שפיצלה בין שאלת האחריות ושאלת הנזק". רק בתגובת פרקליטו אמר עופר כי מדובר בנזקים לא ממוניים. עופר חוייב בהוצאות הבקשה בסך 2,000 שקל. (ת.א. 11107/08).