שוק הרכב עדיין קפוא - אבל יבואני הרכב מתכוננים לחמם אותו עם דגמי נישה חדשים בינואר

על הכוונת: רכב פנאי/שטח מפואר לוולבו, פוקוס סטיישן בקבוצה 2 ורכב פנאי ל-8 נוסעים בשברולט

מיתון או לא מיתון, חודש ינואר נמצא בפתח ועימו כמה חידושים מעניינים בשוק הרכב המקומי. באגף הציים תשיק דלק רכב בחודש הבא את גרסת הסטיישן של הפוקוס. המכונית ארוכה ורחבה יותר מהפוקוס סדאן אם כי היא ניצבת על אותו בסיס גלגלים.

היא מציעה נפח הטענה תקני של כ-506 ליטר, שצומח עד יותר מ-1540 ליטר כאשר מקבלים את המושב האחורי. היא תוצע עם מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית בקבוצת שווי שימוש 2, כאופציה מעניינת לעובדים עם שאיפות פנאי או בתור "מובילת מטענים משפחתית" לציים, שזקוקים לניידות שירות. בפלח הזה היא תתמודד מול להיטי ציים כגון "סקודה רומסטר".

בינואר ינחתו בישראל גם רכב הכביש-שטח הקומפקטי-יוקרתי החדש וולבו XC60, שיצטרף לפלח השוק של ב.מ.וו X3, לנדרובר פרילנדר ושות' ויקדים במעט את המרצדס GLK החדש.

וולבו XC60

ה-XC60 מציג מראה דינמי ושרירי והוא נמתח לאורך 4.63 מ' ולרוחב 1.89 מ' ומתנשא לגובה 1.71 מ'. בסיס הגלגלים נדיב יחסית עם אורך של 2.77 מ'. יש לו מתלים נפרדים בכל הפינות ותא מטען בנפח 465 ליטר. להנעה אחראית מערכת הנעה כפולה-קבועה נשלטת אלקטרונית ולטענת החברה לרכב יש אפילו יכולת שטח סבירה לטיולי סוף-שבוע. הוא יגיע לארץ עם מנועים בהספק 185 עד 285 כ"ס במחיר משוער של כ-350 אלף שקל לדגם עם רמת אבזור גבוהה.

פורד פוקוס סטאיישן

בינואר יצא לשוק גם השברולט "טראוורס" החדש כלי פנאי/שטח ענק ומפואר, שמהווה מעין הכלאה בין SUV ענק למיניוואן. לכלי יש בסיס גלגלים באורך יותר מ-3 מטר והוא יגיע לארץ עם מנוע V6 בהספק 260 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות ובשתי תצורות מושבים: לשבעה או שמונה נוסעים בשלוש שורות מושבים. גם רמת האבזור שלו צפויה להיות נדיבה והמחיר יתחיל באזור ה-300 אלף שקל, פלוס מינוס.

שברולט טראוורס