הבנק המרכזי של אוסטרליה הפחית את הריבית ב-1% ל-4.25% - הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2001

נגיד ה-RBA, גלן סטיבנס, אמר כי עד כה אוסטרליה הצליחה להתמודד היטב עם המשבר העולמי, אך בא בעת הזהיר מפני התדרדרות הכלכלה המקומית ; הבנק המרכזי של יפן כינס פגישה לא מתוכננת ; ירידות שערים חדות באסיה

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) קיצץ היום את שיעור הריבית ב-1% ל-4.25% - הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2001. מדובר בהורדה הרביעית מאז ספטמבר האחרון. מדד S&P/ASX 200 יורד בחדות במקביל למדדים המובילים באסיה.

נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA), גלן סטיבנס, אמר כי עד כה אוסטרליה הצליחה להתמודד היטב עם המשבר העולמי, אך בא בעת הזהיר מפני התדרדרות הכלכלה המקומית.

סטיבנס אמר כי הבנק המרכזי של אוסטרליה עבר למדיניות מוניטרית "מרחיבה" במטרה לעודד את הצמיחה והצריכה במהלך השנה הקרובה. הנגיד הוסיף כי האינפלציה העולמית תאט בשיעור ניכר בשנת 2009 וזאת בשל ירידת מחירי הסחורות והצמיחה השלילית של מרבית השווקים המפותחים.

הדולר האוסטרלי יורד כעת ב-0.44% ל-0.6361 דולר לדולר אוסטרלי [לאתר המט"ח].

בתוך כך, הבנק המרכזי של יפן (BOJ) כינס פגישה לא מתוכננת של הועדה המוניטרית. מטרת הפגישה היא לדון בשינויים אפשריים בטיפול באג"ח קונצרניות המשמשות כערבות לפעילות פיננסית. הועדה תבדוק האם ניתן להגמיש את התנאים למימון פעילות המגובה באג"ח קונצרניות.