ועד עובדי מס הכנסה יתכנס מחר כדי להחליט אם לפתוח בשביתה

יו"ר ועד העובדים, טלחום פרידלוב: "אין עוד במדינה משרד ממשלתי שיש בו כל-כך הרבה דינמיקה של שינויים וחקיקה על חשבון העובדים; מאז 2002 העובדים לא קיבלו שום תוספת, למרות שכל הזמן נוספות מטלות"

המועצה של ועד עובדי מס הכנסה מתכנסת מחר (ד') בבוקר, במטרה להחליט אם לפתוח בשביתה כללית של עובדי מס הכנסה - כך נודע ל"גלובס".

לדברי יו"ר ועד העובדים, טלחום פרידלוב, הוועד הכריז על סכסוך עבודה כבר מזמן, ועד היום בא לקראת האוצר - אולם לא עוד. לדבריו, "אין עוד במדינה משרד ממשלתי שיש בו כל-כך הרבה דינמיקה של שינויים וחקיקה, הכל על חשבון העובדים. מאז 2002 העובדים לא קיבלו שום תוספת, למרות שכל הזמן נוספות מטלות.

"בכל פעם שביקשתי לקבל תגמול על זה, אמרו לי שזה לא הזמן: פעם מלחמה, פעם צונאמי, עכשיו משבר. אין אף פעם זמן מתאים. פניתי לשר האוצר כדי שישמש בורר בינינו לבין אגף התקציבים והממונה על השכר, ועד היום לא קיבלתי שום תשובה. לעובדים שלי יש גם כבוד".

לדברי פרידלוב, הפערים בין דרישות העובדים לבין נכונות האוצר אינם גדולים, לטענתו, "אף אחד לא מדבר איתי בכלל. על מה אנחנו מדברים? על כמה גרושים... אני התקרבתי, הם לא באו לקראתנו ולא משאירים לנו ברירה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו כי עובדי רשות המסים החליטו לרכב על גבם של מקבלי מס הכנסה שלילי ולנצל לרעה את המצב הרגיש של המשק בימים אלה לצורך העלאה של שכרם.

"נתוני השכר בשירות המדינה מראים כי השכר הממוצע של עובדי רשות המסים גבוה בכ-25% מהשכר הממוצע של יתר עובדי המדינה (כ-12,000 שקל ברוטו ברשות המסים מול שכר של כ-9000 שקל ברוטו ביתר משרדי הממשלה). זאת ועוד, שכר עובדי הרשות עלה בין השנים 2000-2007 בכ-20%, לעומת עליית שכר של כ-10% בשכרם של יתר עובדי המדינה בשנים אלה.

"יש לציין כי במסגרת תקציב 2009 הוסיף משרד האוצר לרשות המסים כ-200 תקנים, בין היתר לצורך יישום מס הכנסה שלילי".